شناسهٔ خبر: 21801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی مازندران عنوان کرد:

بافت‌های فرسوده فرصتی مناسب برای توسعه مازندران

سعید میرزاپور رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی مازندران استفاده از ظرفیت‌های بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را فرصتی برای توسعه استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سعید میرزاپور رئیس اداره عمران و بهسازی شهری این اداره کل ضمن بیان این مطلب گفت: مازندران بر اساس مطالعات انجام گرفته  در ۳۸ شهر، دارای ۴۸۰۰ هکتار بافت فرسوده است که شهر ساری با محدوده بافت فرسوده بالغ بر ۶۰۰ هکتار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در شهرهای ساری، آمل، بابل، قائمشهر و نکا را بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار بیان نمود.

وی در ادامه افزود: سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری علاوه بر محدوده بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، محدوده‌هایی با کاربری‌های ناهمگون، تاریخی و روستاهایی که در محدوده شهرها قرار گرفته‌اند را شامل می‌شود.

وی این سند را فرصتی مناسب به منظور اجرایی شدن سیاست‌ها در محلات هدف در راستای اهداف عالی اقتصاد مقاومتی و بهبود شرایط اجتماعی و محیطی ساکنان محلات هدف عنوان کرد.

میرزاپور ارائه تسهیلات در محدوده‌های هدف را از بسته‌های تشویقی دولت عنوان نموده که میزان تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال و شهرهای کمتر از جمعیت مورد نظر، ۳۰۰ میلیون ریال برای هر واحد مسکونی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به حجم زیاد متقاضیان، میزان سود تسهیلات را به طور متوسط ۲۴ درصد در دوره مشارکت و ۲۱ درصد در دوره بازپرداخت بیان نمود که بر اساس هماهنگی‌های  انجام گرفته متقاضیانی که در سامانه تسهیلات ثبت نام نمایند از  یارانه ۱۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

میرزاپور در پایان ضمن تاکید بر این که به محدوده‌ها و محلات هدف می‌توان به عنوان یک فرصت در راستای  پیشرفت استان نگاه داشت خواستار اتفاق نظر مابین متولیان و مدیران شهری به مقوله مهم احیاء و بهسازی محلات مورد نظر شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی مازندران استفاده از ظرفیت‌های بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را فرصتی برای توسعه استان دانست. 

نظر شما