شناسهٔ خبر: 21805 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

میریان در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

تبادل تجارب توسعه شهری بین ایران و کره جنوبی با محوریت شهرهای جدید

محمود میریان عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از امضای تفاهم‌نامه جدید مبنی بر تبادل تجارب توسعه شهری بین ایران و کره جنوبی با محوریت شهرهای جدید خبر داد.

محمود میریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص تفاهم‌نامه اخیر این شرکت با سازمان زمین و مسکن کره جنوبی اعلام کرد: از آنجا که فعالیت‌های توسعه شهری خصوصا در حوزه شهرهای جدید در کشور کره جنوبی در سازمان زمین و مسکن برگزار می‌شود طی جلسه‌ای با مقامات این سازمان به گفتگو پرداخته و در زمینه‌های مختلفی نیز به توافق‌ دست یافتیم.

میریان در این‌باره اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه همه فعالیت‌های مربوط به شهرسازی در زمینه شهرهای جدید، تجارب موجود در این رابطه و ساختار مدیریتی هر دو کشور در امر شهرسازی و آموزش در مبحث برنامه‌ریزی‌های توسعه شهری با محوریت شهرهای جدید بین دو کشور مبادله خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تفاهم‌نامه مذکور بین وی و معاون سازمان زمین ومسکن کره جنوبی به امضا رسیده است گفت: قصد داریم پس از بررسی‌ها و مطالعات انجام شده زمینه آغاز برخی از فعالیت‌های اجرایی و سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید را ایجاد کنیم.

وی در این خصوص تأکید کرد: در حال حاضر بیشتر بحث برای همکاری با این کشور آسیایی پیرامون فعالیت‌های علمی، مطالعاتی، آموزش و تبادل تجربیات و سرمایه‌گذاری خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول کشور کره جنوبی  ۶۰۰ شهرک در دست احداث دارد که حدود ۲۰ مورد آن بزرگ و در مقیاس شهرهای جدید هستند./

نظر شما