شناسهٔ خبر: 21889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان بوشهر معرفی شد

نشست در آیینی با حضور معاون امور عمرانی استانداری بوشهر، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران ارشد استان و کارکنان بندر بوشهر، ضمن تقدیر از زحمات محمد راستاد، محمدمهدی بنچاری به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان بوشهر معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر، جلیل اسلامی معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، در این آیین ضمن تقدیر از زحمات مهندس راستاد، گفت: بوشهر با توجه به تاریخچه گذشته و با نقش کلیدی که در سال‌‌های حین جنگ و بعد از جنگ و مخصوصا در دوره تحریم ایفا کرد یک ماهیت تثبیت شده است و امروز تمام پتانسیل‌های توسعه و پیشرفت را دارد.

اسلامی افزود: بندر بوشهر در حوزه دریایی در سال‌های اخیر با اتفاقاتی که در حوزه بنادر و دریانوردی افتاد نشان داد، که فرصت‌های تعریف نشده و کوچک را می‌توان به فرصت‌های بزرگ تبدیل کرد، می‌توان کار ایجاد کرد، می‌شود امید ایجاد کرد و می‌شود به آینده‌ایی روشن‌تر نیز امید بست. 

وی بیان داشت: نقش بندر بوشهر در آینده کشور و در آینده حوزه دریایی نقشی است که می تواند تبدیل یه یک الگو و یک فرصت شود و خوشبختانه در سازمان بنادر و دریانوردی هر نوع ظرفیت توسعه‌ای که در این حوزه وجود داشته باشد پذیرفته شده است.

جلیل اسلامی اضافه کرد: ظرفیت نیروی انسانی در بوشهر بزرگترین سرمایه این منطقه است و منابع مالی منابع بانکی و منابع سازمان بنادر و برنامه‌ها در جایگاه دوم قرار دارد. بر این اساس امیدوار هستیم با طرح‌های توسعه‌ایی که در این منطقه تعریف شده و خواهد شد، بتوانیم از تمامی پتانسیل و ظرفیت‌های این منطقه استفاده بکنیم.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح توسعه جزیره نگین، طرح توسعه دیگر بنادر استان و مخصوصا توجه به  ظرفیت‌های حوزه گردشگری، حوزه ایمنی، آموزش‌های دریایی، استانداردها، حوزه دریایی و خدمات مختلف حوزه دریایی می‌تواند در این استان همه به فرصت‌ها و برندهای ملی و سازمان بنادر تبدیل شود و اینها حوزه‌هایی هستند که سازمان بنادر نگاه ویژه‌ایی به آنها دارد. و امیدواریم با وجود نیروی‌های توانمند در منطقه همه آنها محقق شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات راستاد، بنچاری را بعنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معرفی کرد.

معاون امور عمرانی  استانداری بوشهر نیز در این مراسم گفت: استان ساحلی و دریایی بوشهر نه فقط به لحاظ پیشینه تاریخی آن در حوزه فعالیت‌های دریانوردی، بلکه به لحاظ نقش کلیدی و محوری که در کلان کشور در حوزه فعالیت‌های دریانوردی در دو بخش صیادی و تجارت داشته و دارد می‌تواند بعنوان محوری در توسعه کلان اقتصاد ملی نقش برجسته‌ای را به خود اختصاص دهد.

باستی افزود:  قطعا هم در دوران جنگ تحمیلی به لحاظ یک رویکرد و هم در دوران تحریم با رویکردی دیگر، بوشهر نقش جایگاه خاصی در حوزه فعالیت‌های بندری داشت و  اعتقاد و باور ما این است که استحقاق بوشهر بیش از هر آنچه که توانسته نقش ایفا بکند در این دو بازه زمانی، باز هم می‌تواند این نقش را عینی‌تر و واقعی‌تر به خودش برگرداند و اختصاص دهد. 

باستی اظهار داشت: با توجه به مطالعات طرح جامع توسعه فعالیت‌های بندری که در بعضی از بنادر استان شروع شده و در برخی از بنادر در حال اتمام هست از سازمان بنادر و دریانوردی این انتظار داریم مطالعات جامع طرح توسعه بنادر به ترتیب اولویتی که می‌تواند توسعه فعالیت‌های بندری را در دیگر مراکز شهرستان‌های استان داشته باشد را در دستور کار قرار دهند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: هدف‌گذاری استان افزایش بهره‌وری از سواحل و توسعه دریا محور است و این مهم نیازمند توسعه بنادر و نگاه حمایتی سازمان بنادر است.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در آیین معارفه خود، ضمن تقدیر از زحمات مهندس راستاد در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، با تاکید بر اینکه توسعه بندر بوشهر باید تداوم داشته باشد، گفت: توسعه زیر ساخت‌ها یکی از اهداف مهمی است که ما در بندر بوشهر آنرا دنبال خواهیم کرد.

بنچاری اضافه کرد: با توجه به دغدغه استان و مردم شریف این مرز و بوم در خصوص بنادر تابعه، بنادر تابعه یکی از استراتژی‌ها و برنامه‌های ویژه ما خواهد بود که خوشبختانه مسئولان سازمان بنادر نیز به آن اهتمام ویژه‌ایی دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای خود بیان داشت: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این اداره کل در آینده توسعه با ذینفعان است که با همکاری عزیزان آماده برداشتن گام‌های موثر و تاثیر گزار در خصوص این مهم هستیم.

 محمد راستاد مدیرکل سابق اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این آیین ضمن تقدیر از همه همکاران و حاضرین در جلسه گفت: هر توفیقی که بنده در این سال‌ها بدست آورده‌ام ناشی از همکاری‌های یک تیم و یک گروه خوب از همکاران بوده که در کنار هم توانستیم این دستاوردها را به ثمر برسانیم.

محمد راستاد افزود: وجود افراد توانمند در بدنه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و حمایت‌های مدیران استانی باعث شد تا طی این سال‌ها سازمان بنادر و دریانوردی با حمایت‌هایی که از بندر بوشهر داشته، بندر بوشهر جایگاه خوب و قابل توجه‌ایی را دربین بنادر کشور از آن خود کند.

راستاد بیان داشت: ما در بندر بوشهر توانستیم طی یک بازه زمانی کمتر از 5 سال تمام ظرفیت‌های بندر بوشهر را به دو برابر و بعضا"  بیشتر از دو برابر افزایش دهیم.

وی اضافه کرد:طول اسکله‌ها، ظرفیت کشتی قابل پذیرش، عمق کانال دسترسی، محوطه‌های پشتیبانی و همه اینها زمینه‌ای شد تا اینکه ما فاز جدید توسعه بندر بوشهر را در جزیره نگین با اتصال این جزیره به پسکرانه شروع کنیم و با احداث جاده اختصاصی جزیره نگین فضا را برای سرمایه‌گزاری بخش خصوصی فراهم کردیم.

محمد راستاد اظهار داشت: از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری خوبی که در بندر بوشهر برغم محدودیت‌های بندری صورت گرفت انجام پروژه ترمینال کانتینری بندر بوشهر بود که این مهم توسط شرکت توسعه خدمات بندری سینا انجام شد.

نظر شما