شناسهٔ خبر: 21895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای حمل و نقل گلستان:

فاز یك كمربندی گرگان تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد

بازدید رئیس شورای حمل و نقل گلستان از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری فاز یك كمربندی گرگان در هفته دولت سال ۹۵ خبر داد و گفت: قطعه یك كمربندی گرگان از ورودی شهر سرخنكلاته شروع و بعد از عبور از این شهر به روستای امیرآباد و در محل تقاطع محور گرگان به آق قلا به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در بازدید از پروژه‌های حوزه نظارت و كنترل پروژه‌های راهسازی با حضور مدیركل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق كشور، افزود: فاز دوم كمربندی گرگان نیز، در شش ماهه اول سال ۹۵ به مناقصه گذاشته می‌شود و هم اكنون نقشه‌برداری مسیر و عملیات زمینی توسط مشاور به پایان رسیده است.

به گفته وی، قطعه دوم پروژه كمربندی گرگان تقریبا به طول ۱۱ كیلومتر است كه از  انتهای قطعه اول كنار گذر گرگان تا خارج از محدوده غربی شهر گرگان را شامل می‌شود.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان، طول قطعه اول این پروژه را، ۱۵.۵ كیلومتر ذكر كرد و گفت: عملیات اجرایی ۹ كیلومتر آن به طور كامل به اتمام رسیده و ۷۵ درصد از عملیات اجرایی باقی مانده پروژه كه شامل ورودی و خروجی شهر سرخنكلاته و اتصال مسیر به بزرگراه سراسری گرگان به مشهد می‌شود، انجام شده است.

مدیركل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق كشور نیز از بهره‌برداری سه راهی كلاله تا پل آق قمیش در محور جنگل گلستان به طول ۱۰ كیلومتر در آینده ای نزدیك خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های فنی بعمل آمده مقرر شده به دلیل وجود روستاهای پرسه سو و گوگول در حاشیه محور مینودشت – گالیكش، بزرگراه مینودشت به گالیكش از محور جایگزین دیگر عبور داده شود.

حسن كلهر یادآورشد: هم اكنون اقدامات آزادسازی اراضی حاشیه آن بزرگراه انجام شده است.

سه راهی یساقی و پل روگذر لیوان غربی از پروژه‌های دیگری بودند كه مدیركل راه و شهرسازی گلستان به اتفاق مدیركل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق كشور بازدید داشته و از نزدیك در جریان كم و كیف اقدامات اجرایی آنها قرار گرفتند.

میزان و چگونگی پرداخت مطالبات پیمانكاران حوزه راهسازی و روند اجرایی پروژه‌های فعال این حوزه در نشستی كه در ادامه این بازدید برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما