شناسهٔ خبر: 21903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران صورت گرفت

بررسی ضوابط تراکم ساختمانی شهر خرم آباد

جلسه در جلسه کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ضمن تاکید بر رعایت سقف جمعیتی و تراکمی طرح جامع مصوب شهر خرم آباد، مقرر شد همزمان در افزایش تراکم، خدمات عمومی و زیربنایی از جمله آب آشامیدنی هم در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان لرستان، در جلسه کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ضمن تاکید بر رعایت سقف جمعیتی و تراکمی طرح جامع مصوب شهر خرم آباد، مقرر شد همزمان در افزایش تراکم، خدمات عمومی و زیربنایی از جمله آب آشامیدنی هم در نظر گرفته شود.

 همچنین پیشنهاد شد افزایش تراکم ساختمانی پیشنهادی مشاور، در قالب سیاست‌های تشویقی تجمیع پلاک‌ها مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد و به منظور حفظ فضای باز در واحدهای مسکونی، سطح اشغال حداکثر ۶۰ درصد کل مساحت زمین خواهد بود.

در پایان مقرر شد ضمن رعایت سقف جمعیتی و تراکمی طرح جامع بازنگری مصوب، موضوع جهت تصمیم‌گیری نهایی در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شود.

لازم به توضیح اینکه تا تصمیم‌گیری نهایی در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، ضوابط مذکور قابل استناد نخواهد بود و در حال حاضر ملاک عمل شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی، ضوابط و مقررات طرح جامع مصوب شهر خرم آباد است.

نظر شما