شناسهٔ خبر: 21919 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشكیل یگان حفاظت اراضی خوزستان در كاهش جرائم زمین‌خواری موثر است

رفع تصرف معاون توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تشكیل یگان حفاظت از اراضی خوزستان در كاهش جرائم زمین‌خواری و پیشگیری از تصرفات در برخی از نقاط استان موثر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، عباس پورسلان در حاشیه برگزاری آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی خوزستان به اهمیت تشكیل این یگان حفاظتی برای اراضی در استان اشاره كرد و گفت: اداره كل راه و شهرسازی استان به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسكن متولی حفظ و نگهداری زمین‌هایی است كه در محدوده و حریم شهر قرار دارند اما این زمین‌ها به دلیل داشتن مرغوبیت به صورت معمول در معرض تصرف قرار می‌گیرند.

وی افزود: تصرفات غیرمجاز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در این سال‌ها مشاهده شده و همین امر باعث شد تا ما نیز همانند برخی از استان‌ها در زمینه تشكیل یگان حفاظت از اراضی استان اقدام كنیم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: پیش از این اراضی سطح شهر توسط یك موسسه حفاظتی نگهداری می‌شد اما باتوجه به نیاز این تشكیلات به قدرت و قاطعیت بیشتر و استفاده از ظرفیت‌ها و حمایت قانونی بیشتر از اراضی، این یگان تشكیل شد.

وی بیان كرد: حضور نیروی انتظامی در راس این یگان باتوجه به تجربه و ارتباط خوبی كه این میان وجود دارد می‌تواند قاطعیت لازم را به این یگان بدهد و از این پس با جدیت بیشتری با متخلفان و زمین خواران برخورد شود.

پورسلان افزود: وظیفه اصلی این یگان حفاظت از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهر است چرا كه حفاظت از اراضی خارج از حریم شهر به عهده منابع طبیعی و سایر تشكیلات است.

وی ادامه داد: از آن جا كه كار تخصصی این یگان حفاظت برخورد با زمین خواران است می‌توانند از بسیاری از تصرفات در سطح استان پیشگیری كرده و خیلی از تصرفات غیرقانونی را رفع كنند.

نظر شما