شناسهٔ خبر: 2193 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

علیرضا قربانی: داغدیده حوادث جاده‌ای هستم / تاثیرات حوادث رانندگی تا پایان عمر با افراد می‌ماند

علیرضا قربانی علیرضا قربانی با بیان این‌که فرهنگ‌سازی در حوزه حوادث جاده‌ای یک کار جمعی است گفت: هرچه به وزارت راه و شهرسازی در این حوزه کمک شود، قطعا دست این وزارتخانه برای کاهش سوانح بازتر خواهد بود.

علیرضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حوادث جاده‌ای، معضلات و پیامدهای اجتماعی آن اظهار کرد: متاسفانه این پدیده و آسیب‌های روحی و اجتماعی آن را تجربه کرده‌ام. برادرم در یک سانحه رانندگی 2 تن از عزیزانش از جمله دخترش را از دست داد از این رو می‌توان گفت تاثیرات حوادث رانندگی معمول تا پایان عمر با افراد می‌ماند. 

این خواننده موسیقی سنتی با بیان این‌که آموزش در این حوزه را باید از کودکی و پیش از آغاز دوره دبستان آغاز کرد ادامه داد: آموزش در این دوران احترام گذاشتن به قوانین را در فرد نهادینه می‌کند. از سوی دیگر مکانیزه کردن سیستم هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در کاهش آمار تلفات و حوادث رانندگی موثر است. بسیاری از کشورهای جهان از این شیوه مکانیزه پیروی می‌کنند زیرا قطعا در هر کشوری انسان‌های متخلف وجود دارند اما سیستم هوشمند اجازه تخلف را به افراد نمی‌دهد چون در صورت بروز تخلف محدودیت‌هایی گاه دائمی در قبال متخلف اعمال می‌شود.

وی افزود: احترام‌ گذاشتن به قوانین مسئله‌ای است که به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و باید عمیقا به آن پرداخت. با توجه به آن‌چه گفته شد بخشی از برنامه مقابله با حوادث جاده‌ای به فرهنگ‌سازی و بخش دیگر به ارتقای قدرت و توان پلیس راهنمایی و رانندگی و سیستم کنترل ترافیک باز می‌گردد تا تخلفات از ابتدا مورد پیگرد قرار گیرد.

قربانی با بیان این‌که فرهنگ‌سازی در این حوزه یک کار جمعی است و هرچه به وزارت راه و شهرسازی در این حوزه کمک شود، قطعا دست این وزارتخانه برای کاهش سوانح بازتر خواهد بود، افزود: می‌توانم حدس بزنم که همکاری نهادهای مختلف در حوزه کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای ضعیف است اما امیدوارم این رویه اصلاح شود./

نظر شما