شناسهٔ خبر: 21950 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی استان گلستان:

كمتر از ۲۰ درصد از تعهدات مسكن مهر گلستان باقی مانده است/ بهره‌مندی ۴۲ هزار نفر بصورت فروش اقساطی

نشست مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به آمار تعهد شده استان برای ساخت واحدهای مسكن مهر، گفت: در استان گلستان ساخت ۵۲ هزار و ۲۴۴ واحد مسكن مهر تعهد شده بود كه با تحویل ۴۲ هزار و ۸۵۲ واحد تا پایان سال ۹۴، فقط ۱۸ درصد از این تعهدات باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در اولین نشست شورای مسكن استان در سال ۹۵ افزود: باقی مانده تعهدات اداره كل شامل ۹ هزار و ۳۹۲ واحد می‌شود كه عملیات احداث پنج هزار و ۵۰ واحد تا پایان سال ۹۵ به پایان می‌رسد و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی گفت: چهار هزار و ۱۱۴ واحد مسكن مهر دیگر، فاقد متقاضی و یا متوقف شده هستند كه بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در دست بررسی و تعیین تكلیف است.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان از جمله اقدامات برای تعیین تكلیف واحدهای فاقد متقاضی كه پیشرفت فیزیكی بالای ۷۰ درصد دارند، برگزاری دو مرحله فراخوان واگذاری برای ثبت نام از واجدین شرایط ذكر كرد.

وی افزود: جهت سهولت ثبت نام متقاضیان جدید، صرفا دو شرط از پنج شرط قبلی از جمله فرم جیم سبز و متاهل یا سرپرست خانوار بودن متقاضی ملاك عمل خواهد بود.

مبارك قدم، یكی از راهكارهای حل مشكلات پروژه‌های متوقف مانده با پیشرفت فیزیكی كمتر از ۳۰ درصد را، تبدیل آنان از ۹۹ ساله به خودمالكی و واگذاری عرصه بصورت نقد و اقساط بویژه به انبوه‌سازان و پرداخت تسهیلات كم بازده تا سقف تعیین شده در پروژه‌های مسكن مهر عنوان كرد.

وی اضافه كرد: بالغ بر ۴۲ هزار نفر نیز بصورت فروش اقساطی از واحدهای مسكن مهر استان بهره‌مند شده‌اند كه میزان مشاركت بالایی را در استان رقم زده است.

در ادامه جلسه، پیشرفت فیزیكی سایت‌های مسكن مهر سراسر استان، رفع مشكلات برق‌رسانی سایت‌های مسكن مهر آق قلا، علی آباد كتول، راه آهن بندرتركمن و شهریار گرگان و صدور پایان كار شهرداری برای بخشی از سایت مسكن مهر سعدآباد و تصمیم‌گیری جهت پروژه ۲۵۱ واحدی مراوه تپه و سایت مسكن مهر ازدار تپه آزادشهر بررسی شد.

این جلسه با حضور معاونت عمرانی و مدیركل دفتر فنی استانداری و دستگاه‌های اجرایی دخیل در پروژه مسكن مهر در محل سالن اجتماعات معاونت عمرانی استانداری گلستان برگزار شد.

نظر شما