شناسهٔ خبر: 21969 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

رگبار و تندباد موقتی در اکثر استان‌های کشور/ وقوع صاعقه و خطر سیلابی شدن رودخانه‌ها در مناطق کوهستانی

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی از ایجاد رگبار، رعد و برق و تندباد موقتی در اکثر استان‌های کشور خبر داد و گفت: توصیه می‌شود نکات ایمنی لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از وقوع صاعقه، سیلابی‌ شدن مسیرها و آبگرفتگی معابر عمومی به ویژه در مناطق کوهستانی رعایت شود.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: در این مدت در مناطق شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز مرکزی، بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور رگبار باران، رعد و برق و وزش باد موقتی پیش‌بینی شده است.

به گفته رفیعی امروز بیشترین میزان بارندگی‌ها را در مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مانند تهران، قزوین، کرج، سمنان و برای شمال شرق کشور خواهیم داشت که در مناطق مستعد به صورت تگرگ خواهد بود.

رفیعی در ادامه با بیان اینکه طی سه روز آینده در برخی مناطق شرقی و جنوبی کشور وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک پیش‌بینی شده است گفت: تهران نیز امروز آسمانی نیمه‌ابری تا ابری داشته و بعدازظهر رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید و احتمال تگرگ نیز برای آن وجود دارد.

به گفته وی بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۷ و کمینه دمای آن نیز ۱۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اخطاریه منتشر شده از سوی این سازمان اعلام کرد: ایجاد رگبار، رعد و برق و تندباد موقتی و همچنین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و وقوع تگرگ در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال خوزستان، اصفهان، لرستان، قزوین، البرز، تهران، شمال خراسان رضوی، سمنان، مازندران، یزد و کرمان پیش‌بینی شده و همچنین امشب در ارتفاعات مرکزی ازجمله استان‌های اصفهان، یزد، جنوب قم و شمال استان مرکزی، دامنه‌های البرز، استان‌های تهران، البرز و قزوین شاهد ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

وی ناپایداری‌های جوی در مناطق ذکر شده را به صورت بارش‌های رگباری و وقوع رعد و برق اعلام کرد و گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از وقوع صاعقه، سیلابی‌ شدن مسیرها و آبگرفتگی معابر عمومی به ویژه در مناطق کوهستانی و شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین هموطنان گرامی موارد زیر مدنظر داشته باشند:

- خودداری از توقف در بستر و حاسیه رودخانه‌ها حتی در موارد فاقد جریان دائمی آب

- خودداری از انجام فعالیت‌های ورزشی و صعود کوهستانی به دلیل وقوع صاعقه

- جلوگیری از  پارک کردن خودروها در مناطق مسقف جهت پیشگیری ازخسارت‌های ناشی از تگرگ/

نظر شما