شناسهٔ خبر: 21970 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس با آخوندی مطرح شد

تقدیر کمیسیون عمران مجلس از خدمات وزارت راه و شهرسازی/ نشست مشترک وزارت و کمیسیون نماد تعامل تخصصی دولت و مجلس/ برنامه ششم در مجلس دهم بررسی می‌شود/ نظرات اعضای کمیسیون عمران درباره تلاش‌های آخوندی

نشست رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۳۱ سال از همکاری نزدیک من و آقای دکتر آخوندی می‌گذرد. من و ایشان از زمان جنگ و پس از آن در شورای عالی امنیت، وزارت کشور و وزارت مسکن و شهرسازی وقت با یکدیگر همکاری نزدیک داشتیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدمهدی هاشمی در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات گسترده وزارت راه و شهرسازی در مدتی که از عمر دولت یازدهم گذشته، گفت: الآن بیش از ۳۱ سال است که از همکاری نزدیک من و آقای دکتر آخوندی می‌گذرد. من و ایشان از زمان جنگ و پس از آن در شورای امنیت، وزارت کشور و وزارت مسکن و شهرسازی وقت با یکدیگر همکاری نزدیکی داشتیم. به قول آقای دکتر آخوندی این چرخ گردون می‌چرخد و این همکاری‌ها در جاهای مختلف ادامه می‌یابد. چون عموما در یک صنف، فعال و همکار بوده‌ایم، این همکاری‌ها در جاهای دیگر نیز ادامه خواهد یافت و تا به حال همواره این فعالیت‌ها برای خدمت به اسلام و کشور بوده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: نشست مشترک امروز وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس اوج همکاری و تعامل دو قوه مجریه و مقننه در یکی از بالاترین سطوح تخصصی و عمرانی است که نتایج آن در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور مؤثر است و برگزاری چنین جلسه‌ای به عنوان تقدیر از زحمات دو قوه دولت و مجلس باید الگوسازی شود.

وی با بیان اینکه اینکه اگر بحث و جدلی میان وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس در طول جلسات این سال‌ها بوده، تنها و تنها با هدف رشد و تعالی دو طرف بوده است، تصریح کرد: با توجه به گزارش عملکردی که ارائه شد، وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های مختلف خوب کار کرده است. البته تشکیل کارگروه‌های مشترک تخصصی وزارت راه و شهرسازی و اعضای کمیسیون عمران مجلس با جدیت بیشتری پیگیری شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: برنامه ۵ ساله ششم توسعه که در مجلس دهم بررسی می‌شود به بهترین وجه تدوین و نگارش یابد و نمایندگان مجلس دهم نیز در صحن علنی به آن رأی دهند.

اظهارات برخی از اعضای کمیسیون عمران مجلس:

در  ادامه این جلسه تنی چند از دیگر اعضای کمیسیون عمران مجلس به تشریح نظرات خود در خصوص همکاری و تعامل بالای وزارت راه و شهرسازی با این کمیسیون پرداختند و ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد بسیار خوب این وزارت در طول عمر دولت یازدهم، برخی از مواضع خود درباره نیازهای عمرانی کشور را بیان کردند.

محمد فیروزی نماینده مردم نطنز و بادرود در مجلس: تشکر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی/ لزوم افتتاح جاده جدید بادرود به نطنز.

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس: تقدیر و تشکر از وزارت راه و شهرسازی به دلیل عملکرد بسیار قوی‌ این وزارت نسبت به سایر دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها علی‌رغم وجود تحریم‌ها و تنگنای مالی دولت در همه حوزه‌های حمل و نقل و فعال نگه داشتن پروژه‌های عمرانی/ تقدیر از تدبیر هوشمندانه وزارت راه و شهرسازی به دلیل انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی که با کمک آن وزارت‌خانه توانست بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به پیمانکاران را تسویه کند و اجازه نداد پروژه‌های عمرانی متوقف شوند.

عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس در مجلس: تقدیر و تشکر از خدمات وزارت راه و شهرسازی/ ادامه روند ساخت انواع راه‌ها و عدم توقف پروژه‌های راه‌سازی/ حل بحران رکود مسکن و تلاش برای خروج مسکن از رکود به صورت غیرتورمی/ چشم‌انداز وسیع آخوندی در برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی/ بی‌توقعی آخوندی، علم بالای وی به حوزه‌های راه و شهرسازی و انتصاب مدیران لایق در وزارت‌خانه.

حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس: صداقت آخوندی در بیان مشکلات/ امضا نکردن و عدم صدور دستور پیگیری برای آن دسته از نامه‌ها و درخواست‌های نمایندگان مجلس که پشتوانه مالی یا قانونی نداشت تا مانند سایر وزرا نامه‌ها در کارتابل‌های مدیران سرگردان بماند/ تشکر از راهسازی‌های گسترده در کردستان و بهره‌برداری از آزادراه همدان ـ بیجار/ من حتی یک بار هم تذکر کتبی یا شفاهی به آخوندی ندادم.

سیداحسن علوی نماینده مردم سنندج در مجلس: درخواست رفع مشکلات مسکن مهر سنندج.

احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس: تشکر از ساماندهی بندر امیرآباد/ لزوم استفاده از نقدینگی بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام/ درخواست اتصال راه آهن مازندران به مشهد/ تشکر از معاونت راه روستایی برای تخصیص ۹۶ میلیارد تومان به ساخت راه‌های روستایی مازندران.

کمال علیپور خنکداری نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس: تقدیر از وزیر راه و شهرسازی به دلیل داشتن نگاه کارشناسی به موضوعات/ تقدیر از پیشرفت بسیار خوب پروژه‌های مهم عمرانی علی‌رغم شرایط سخت مالی دولت، وجود تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت به زیر ۲۵ دلار/ درخواست توسعه فرودگاه دشت‌ناز ساری با هدف امکان صادرات و واردات کالا از این فرودگاه/ درخواست اتصال راه‌آهن رشت به قائم‌شهر با هدف توسعه گردشگری منطقه.

سیدبهلول حسینی نماینده مردم میانه در مجلس: تقدیر از وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری جدی در تسریع پروژه‌های عمرانی کشور/ درخواست از دولت برای فروش بنزین و گازوئیل به قیمت تمام شده و حذف سوبسیدها و انتقال درآمدهای آن به بخش بودجه عمرانی برای اتمام پروژه‌ها.

نظر شما