شناسهٔ خبر: 21978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح جامع شهرهای بزمان و زرآباد در ایرانشهر تایید شد

محمد براهوئی مقدم طرح جامع شهرهای بزمان و زرآباد به عنوان اولین طرح توسعه شهری شهرهای مذكور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه ایرانشهر تایید و برای تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی ایرانشهر، مدیر شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: طرح جامع شهرهای بزمان و زرآباد به عنوان اولین طرح توسعه شهری شهرهای مذكور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تایید و برای تصویب به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شد.

محمد براهویی مقدم افزود: در این طرح اهدافی همچون تقویت جایگاه شهر در شبكه سكونت‌گاه‌های استان، تعادل بخشی فضایی و جمعیتی و تقویت روابط اجتماعی و فرهنگی شهر، ارتقا كیفیت محیطی و تدارك زیر ساخت‌ها و زیربنای توسعه پایدار شهر مد نظر قرار گرفته است.                                                                                                                        

وی گفت: شهر بزمان مركز بخش بزمان از بخش‌های تابعه شهرستان ایرانشهر در فاصله ۱۰۵ كیلومتری این شهرستان قرار دارد و این شهر در وضع موجود دارای ۵۷۷۵ نفر جمعیت است كه در در طرح جامع برای افق طرح (۱۴۰۰) ۷۲۵۸ جمعیت برای آن  پیش‌بینی شده است. 

وی ادامه داد: شهر زرآباد مركز بخش زرآباد از توابع شهرستان كنارك كه در جنوب استان و در حاشیه جاده كنارك-جاسك واقع شده است جمعیت این شهر در وضع موجود  ۲۱۹۵ نفر بوده كه در طرح جامع در افق طرح (۱۴۰۴) ۴۰۶۵ نفر جمعیت برای آن پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما