شناسهٔ خبر: 22009 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

علت تأخیر سیر قطارهای شب گذشته مسیر تهران-مشهد

قطار شب گذشته ۲۱ اردیبشهت‌ماه در ساعت ۲۱:۴۵ به علت بارش باران شدید و آب گرفتکی در کیلومتر ۲۹۰ تا ۲۹۳ واقع در محدوده ایستگاه گرداب-هفتخوان مسیر تهران- مشهد برای تأمین ایمنی از سیر قطارهای مسافری جلوگیری شد و پس از رفع مشکل قطارها به سیر خود ادامه دادند.

حمید باغ عنبران مدیرکل راه آهن شمال‌شرق(۱) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این باره توضیح داد: به علت حجم بسیار بالای آب گرفتگی و مدت طولانی بارندگی شب گذشته در این محدوده سیل جاری شد که این سیل به همراه خود سنگ و گل لای نیز همراه داشت.

وی افزود: این موضوع موجب شد دهانه‌های عبور آب مسدود و آب روی خط آهن جمع شود که بلافاصله پس از اعلام آب گرفتگی تیم فنی و ایمنی به محل اعزام و پس از حدود دو ساعت مسیر در ساعت ۲۳:۰۰ بازگشایی شد و قطارها به سیر خود ادامه دادند.

مدیرکل راه آهن شمال‌شرق(۱) یادآور شد: این توقف بیشتر از دو ساعت قطارها در طرفین خط ٬ موجب تأخیر کلی قطارهای شب گذشته مسیر تهران-مشهد و تغییر در برنامه سیر قطارها شد.

وی با بیان اینکه ایمنی اولویت اصلی راه‌آهن است٬ تأکید کرد: آب‌گرفتگی و جاری شدن سیل شب گذشته هیچ گونه صدمه و خسارتی را به دنبال نداشت و خط صرفا جهت تأمین ایمنی٬ جلوگیری از نشست یا در رفتگی خط توسط تیم ایمنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بسته شد./

نظر شما