شناسهٔ خبر: 22012 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ملایر خبر داد:

در سال گذشته ۳۰ درصد اعتبارات ملی پروژه‌های راهسازی ملایر جذب شد

جواد نگاه داری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ملایر خبر داد: اعتبارات سال گذشته ملایر در حوزه راه و شهرسازی ۱۲ میلیارد ریال برآورد شد كه از اعتبارات استانی ۱۰۰ درصد و اعتبارات ماده ۱۸۰ نیز ۱۰ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، جواد نگاهداری اظهار كرد: از محل اعتبارات ملی پروژه‌هایی چون تكمیل چهارخطه محور ملایر- توره و تكمیل تقاطع بهشت هاجر در حال اجرا است كه دیوار جداكننده این تقاطع باقی مانده و ابتدای تیرماه امسال بهره‌برداری می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ملایر افزود: همچنین از محل این اعتبارات زیرگذر روستای الفاوت و نازول احداث شد و تقاطع غیرهمسطح دم سیاه در سه راهی ملایر، آورزمان به بروجرد با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی  بهسازی محور ملایر - خنداب، روكش آسفالت ۱۰ كیلومتر از محورهای همدان - ملایر و توره، روكش و شانه آسفالت در پری زنگنه، نصب روشنایی از زنگنه تا پری در محور ملایر- اراك و نصب روشنایی از سمت خروجی ملایر به بروجرد را از دیگر اقدامات از محل اعتبارات جذب شده برشمرد.

وی بیان كرد: در حوزه راه‌های روستایی نیز تعمیرات چند دهنه پل در روستاهای زمان آباد، منگاوی و ضربعلی انجام و آسفالت سه روستای سلطانیه، توتل و مالیچه به اتمام رسید و بیس و آسفالت چند روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

نگاهداری در ادامه گفت: طبق سیاست‌های دولت تدبیر و امید، در سال ۹۵ پروژه جدید آغاز نمی‌شود و تمام توان خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام به كار می‌گیریم.

وی افزود: در این راستا از ۱۱ پروژه عمرانی راهسازی با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال كه سال گذشته آغاز شد، سه پروژه شامل آسفالت راه روستایی به طول هفت كیلومتر به اتمام رسید.

وی اضافه كرد: هشت پروژه آسفالت راه روستایی به طول ۱۷ كیلومتر باقی مانده كه امسال با تخصیص اعتبارات لازم این پروژه‌ها نیز به سرانجام خواهد رسید.

وی اصلاح نقاط حادثه خیز در شهرستان را از دیگر اقدامات مهم در سال جاری برشمرد و اظهار كرد: سال گذشته ۱۴ نقطه حادثه خیز در محورهای مرویل، طجر و قوزان حذف شد و امسال نیز قصد داریم ۲ نقطه حادثه خیز در محور محمود آباد و ورچق را اصلاح كنیم.

نگاهداری گفت: در راستای احیا و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و سكونت‌گاه‌های غیررسمی و خدمت‌رسانی به اقشار كم درآمد ۲ پروژه دیواركشی و پوشش كانال محله شمس آباد و احداث مركز سلامت در ملایر اجرا خواهد شد.

وی بیان كرد: برای دیواركشی و پوشش كانال محله شمس آباد و تخریب كانال قدیمی به طول ۲۸۰ مترمربع و عرض سه متر، اعتبار ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده و در حال حاضر این طرح بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

نگاهداری در پایان گفت: همچنین احداث مركز سلامت و درمانگاه محله سرجو ملایر به متراژ ۲۱۳ مترمربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در دست اجرا است.

شهرستان ملایر دارای یك هزار و ۵۸ كیلومتر راه است كه ۷۵ كیلومتر آن راه آهن، ۱۲۲ كیلومتر بزرگراه، ۴۶ كیلومتر راه اصلی، ۱۶۷ كیلومتر راه فرعی و ۶۴۸ كیلومتر راه روستایی است.

این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ كیلومتری شهر همدان واقع شده است.

نظر شما