شناسهٔ خبر: 22042 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان سرمایه‌گذاری برای مشاركت در طرح بهسازی محور شاهرود به آزادشهر در گلستان

علی اکبر شاهینی مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی گلستان از تصویب و اعطای مجوز واگذاری اجرای طرح بهسازی راه اصلی آزادشهر به خوش ییلاق (شاهرود) به بخش غیردولتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، علی اكبر شاهینی در گفت و گویی خبری گفت: نحوه تامین مالی توسط سرمایه گذارانی كه مستنداتی را دال بر توانایی خود ارایه و همچنین نرخ سود مورد انتظار خود را برای عقد قرارداد تسهیلات مالی، اعلام و در فراخوان عمومی شركت كنند، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، این مشاركت در جهت تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی و براساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت مصوب سال ۱۳۸۷ صورت می‌گیرد كه مجوز آن در اسفندماه سال گذشته از سوی مدیركل محترم راه و شهرسازی و معاونت محترم برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت متبوع از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور اخذ شده است.

شاهینی، برآورد منابع مالی مورد نیاز برای تكمیل فاز اول طرح را براساس فهرست بهای پایه سال ۱۳۹۵ رشته راه و راه آهن ۸۱۵ میلیارد ریال اعلام كرد.

وی، طول محور آزادشهر- خوش ییلاق را در استان گلستان ۶۵ كیلومتر ذكر كرد و گفت: طرح تكمیل بهسازی محور از انتهای حریم شهر آزادشهر تا كیلومتر ۲۲ محور آزادشهر – خوش ییلاق را شامل می‌شود.

شاهینی ادامه داد: این طرح دارای ردیف اعتباری در پیوست شماره یك قانون بودجه سال ۱۳۹۴ بوده و بصورت چهارخطه اصلی درجه یك با رفیوژ میانی و شانه استاندارد آسفالتی و خاكی اجرا خواهد شد.

وی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور را تضمین كننده بازپرداخت اصل و سود مورد نظر تسهیلات مالی بیان كرد و گفت: شروع بازپرداخت تسهیلات دریافتی پس از پایان اجرای طرح است و بناست اصل و سود تسهیلات طی ۶۰ ماه (۵ سال) به صورت ۲۰ قسط سه ماهه بازپرداخت شود.

شاهینی افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند به سرمایه‌گذاری در این طرح می‌توانند جهت دریافت اسناد و نقشه‌های مرتبط تا ۲۸ اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان به آدرس گرگان، خیابان شهید بهشتی، نبش گرگانجدید از این مزایا بهره‌مند شوند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی گلستان یادآورشد: مسیر آزادشهر به شاهرود جزو بهترین مسیرهای ترانزیتی استان با توجه به پایانه مرزی اینچه برون بوده و همچنین می‌تواند بعنوان پل ارتباطی مركز ایران با شهرهای شمال شرق كشور و با كشورهای شمالی همسایه معرفی شود.

وی اضافه كرد: وجود محصولات صنعتی و كشاورزی نظیر گاز مایع و گندم سبب رونق این مسیر خواهد شد و از طرفی این محور بخشی از شبكه ملی راه و ارتباط بین دو استان گلستان و سمنان بوده و وجود مراكز متعدد جمعیتی از جمله شهرستان‌های شرق و میانی استان گلستان و روستاهای بسیار سبب حجم بالای ترافیك این محور می‌شود.

نظر شما