شناسهٔ خبر: 22046 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

ترانزيت ۶۳۲هزار تن كالا از مرزهای كشور در فروردین/ احداث ۵ هاب لجستیک در کشور/ توسعه ۳ هزار کیلومتری راه‌های روستایی تا پایان ۹۵/ شرط ورود پیمانکاران به پروژه آزادراه تهران- شمال

آزادراه پردیس ترانزيت ۶۳۲هزار تن كالا از مرزهای كشور در فروردین٬ احداث ۵ هاب لجستیک در کشور٬ توسعه ۳ هزار کیلومتری راه‌های روستایی تا پایان سال٬ پیشنهاد لغو روادید به ارمنستان برای رانندگان ایرانی و شرط ورود پیمانکاران به پروژه آزادراه تهران- شمال از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

در صورتی که ترکمنستان نسبت به دریافت مجوزها و هماهنگی‌های لازم اقدام کند٬ میزان تردد کامیون‌ها بین دو کشور تا ماه‌های ژوئن و جولای می‌تواند به ۸۰۰ دستگاه افزایش یابد.

قطعه یک آزادراه سال آینده بهره‌برداری می‌شود با تکمیل آزادراه ۶۰ کیلومتر از طول مسیر کم می‌شود. با تکمیل بزرگراه همت نیز مردم مستقیما وارد آزادراه تهران شمال می‌شوند و دیگر به آزادراه کرج وارد نمی‌شوند.

رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان

هندی‌ها اخیرا برای الحاق به کریدور ازبکستان- ترکمنستان- ایران- عمان اعلام آمادگی کردند.

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی

سال ۹۴ هیچ پروژه‌ای با اسناد خزانه متوقف نماند. ۲۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه در سال ۹۴ برای پرداخت بدهی پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی منتشر شد. امسال نیز پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم تزریق نقدینگی به بازار ۵۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای وزارت راه و شهرسازی منتشر شود.

تا امروز براساس صورت وضعیت‌های ارائه شده و تأیید ذی‌حسابی حجم بدهی‌ها وزارت راه و شهرسازی ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

محمدجواد عطرچیان مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

در فروردين ماه سال جاری بيش از ۶۳۲ هزار و ۴۵ تن كالا از ۳۲ مرز فعال زمينی و آبی كشور ترانزيت شد.

تا کنون تردد به گرجستان و آذربایجان برای کامیون‌های ایرانی لغو روادید شده است و پیشنهاد لغو روادید برای رانندگان ایرانی به ارمنستان نیز داده شده تا تسهیلات لازم برای ترغیب شرکت‌های حمل و نقلی جهت استفاده از کریدور خلیج‌فارس-‌دریای سیاه فراهم شود.

شهرام آدم‌نژاد معاون برنامه ريزی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای

براساس گزارش دریافتی در محور تهران- قم سامانه‌های ثبت تخلف در هشدار و تغییر و اصلاح رفتار كاربران وسایل نقلیه در این محور، نقش برجسته و ۵۰ درصدی داشته است.

۵ هاب لجستیک در کشور نیاز است. لجستیک پارک می‌تواند اقتصاد و بازار منطقه را توسعه دهد٬ حمل‌ها را بهتر و بسته‌بندی کالا را اقتصادی کند. ارسال‌های ایمن٬ تجمیع کالا و آهنگ حمل مناسب٬ تأمین درست بازارهای مصرف از دیگر مزایای این مراکز است.

تا مرداد ماه سال جاری٦٠٠ سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌های کشور نصب می‌شود.

در كشور ما بیش از ٢٠٠ هزار كیلومتر راه وجود دارد از این میزان كه ۲۴۰۰ كیلومتر آزادراه، ۱۴ هزار كیلومتر بزرگراه، ۲۴ هزار كیلومتر راه اصلی، ۴۳ هزار كیلومتر راه فرعی  و ۱۲۰ هزار كیلومتر راه روستایی است.

سالانه ۹۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است كه تا كنون در كشور این میزان اعتبار هزینه نشده است.

در هیأت دولت مصوب شد؛

هیأت دولت در جلسه ۱۹ اردیبهشت تصویب‌نامه موضوع انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای آزادراه شش خطه قائم‌شهر-ساری را اصلاح کرد و به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد تا نسبت به امضای موقت موافقتنامه چابهار با دولت‌های افغانستان و هند اقدام کند.

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل

دو پیشنهاد برای احداث آزادراه ترکمن آباد - عشق آباد٬ اجرای پروژه در صورت تامین تسهیلات، تجهیزات، مصالح و سایر حمایت‌ها از طرف ترکمنستان است و یک سناریو دیگر نیز اجرای پروژه بدون حمایت از طرف ترکمنستان است که رقم اجرای هر یک از گزینه‌ها متفاوت است.

شرط وزارت راه و شهرسازی برای ورود شرکت‌های پیمانکاری از جمله قرارگاه خاتم به این پروژه، تامین مالی حداقل ۶۰ درصدی هزینه ساخت است.

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

باید برای حل مشکل مازاد بر نیاز بودن تعداد ناوگان باربری٬ باید نسبت به تدوین راهکارهای اساسی از جمله حذف ناوگان فرسوده از چرخه حمل و نقل اقدام شود.

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی

هر شرکتی از جمله قرارگاه خاتم الانبیا که بتواند شرایط مورد نظر وزارت راه و شهرسازی را احراز کند می‌تواند وارد پروژه شود.

رامین یعقوبی مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی

برنامه‌های عملیاتی پروژه‌های اقتصادی مقاومتی در حوزه راه و شهرسازی تا پایان هفته نهایی و به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطابق دستورالعمل معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شد.

سیدحسین میرشفیع سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی

امسال با مشارکت مردم ۵ هزار کیلومتر روکش و ۳ هزار کیلومتر آسفالت جدید راه‌های شوسه انجام می‌شود.

قیر هم امسال مثل سال گذشته ۶۲ درصد از ۲۴۰۰ میلیارد تومان سهم وزارت راه و شهرسازی است که ۱۴۸۸ میلیارد تومان می‌شود.

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان

قطعه یک محور جاده‌ای محمدآباد ریگان-جاسک به طول ۷۱ کیلومتر در سفر رئیس جمهور به استان کرمان کلنگ‌زنی شد.

 

نظر شما