شناسهٔ خبر: 22073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه مديريت ارتباط شهروندی راه و شهرسازی در خدمت شهروندان

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان با اشاره به اهميت حقوق شهروندي، گفت: با راه اندازي سامانه مديريت ارتباط شهروندي (شهراه) در وزارت راه و شهرسازي، امكان دسترسي آزاد و شفاف شهروندان به اطلاعات مورد نياز آنها در اين وزارتخانه فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" در گفت و گويي خبري، افزود: اين سامانه در حال حاضر امكان ارائه خدماتي همچون رفع مشكلات راه هاي بين شهري و روستايي، تعيين حدود صلاحيت حرفه اي مهندسان مسكن و ساختمان، حمايت از پايان نامه ها، طرح شكايت، انتقادات و پيشنهادات، گزارش شهروندي و خدمات شهري را به شهروندان دارد.

مبارك قدم با اشاره به مدت زمان كوتاه راه اندازي اين سامانه، اظهار كرد: در سامانه مديريت ارتباط شهروندي (شهراه) قابليت خدمات دهي به شهروندان از تهيه بليط اتوبوس، هواپيما و قطار گرفته تا نقشه بافت هاي ناكارآمد شهرها در بخش هاي مختلف راهداري، ريلي، هوايي، مسكن و شهرسازي گنجانده شده كه به مرور زمان با تكميل فرآيندها، امكان دسترسي شهروندان به اين خدمات فراهم خواهد شد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان با بيان اينكه شهروندان از طريق دو شيوه مي توانند به اين خدمات دسترسي پيدا كنند، گفت: يك شيوه مربوط به ثبت درخواست شهروندان است كه از طريق آدرس Shahrah.mrud.ir  قابل دسترسي است و روش ديگر مربوط به سازمان ها و فرآيندهاي لازم براي انجام درخواست شهروندان است كه به نشاني Sharvand.mrud.ir  در دسترس قرار دارد.

مبارك قدم اضافه كرد: شهروندان از هر نقطه از استان مي توانند مشكلات اضطراري موجود در بخش هاي ياد شده را در اين سامانه به ثبت رسانده تا از طريق مديران و كارشناسان متولي براي پيگيري و پاسخ اقدام شود.

وي ادامه داد: نتيجه ثبت درخواست هاي شهروندان پس از بررسي و رفع موانع از طريق همين سامانه به اطلاع آنان خواهد رسيد.

اين مقام اجرايي گلستان گفت: شهروندان گلستان با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان به آدرس WWW.golestanrud.ir  مي توانند به اين سامانه دسترسي پيدا كنند.

مبارك قدم يادآورشد: در پايگاه اطلاع رساني راه و شهرسازي گلستان در حال حاضر هفت خدمت از خدمات اين سامانه بصورت لينك مستقيم قرار داده شده تا شهروندان براحتي بتوانند براي ثبت درخواست هاي خود اقدام كنند.

به گفته وي، از ابتداي راه اندازي شهراه تاكنون، شش درخواست و شكايت مردمي از سوي هم استاني ها در اين سامانه به ثبت رسيده كه مربوط به مشكلات راه هاي روستايي استان بوده و از طريق مسوولان و كارشناسان مربوطه پيگيري، پاسخگويي و رفع شده است.

نظر شما