شناسهٔ خبر: 22081 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بررسی تجربه نخست پیاده راه‌سازی شهر رشت در دانشگاه شهید بهشتی

پوستر بررسی تجربه نخست پیاده راه‌سازی شهر رشت در دانشگاه شهید بهشتی به همت گروه شهرسازی و با سخنرانی تعدادی از اعضای هیات‌علمی دانشگاه با هدف بررسی تجارب برنامه ریزی و طراحی شهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه وزارت راه و شهرسازی، نشست تجریه نخست پیاده راه‌سازی در شهر رشت به همت گروه شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در محل دانشگاه برگزار می‌شود.

در این همایش، بررسی تجارب برنامه‌ریزی و طراحی شهری مدنظر است که در این برنامه دکتر محمدرضا قانعی سخنرانی و ارایه تجربه را ارایه خواهد کرد. اعضای این نشست نیز محمدحسین شریف‌زادگان، مظفر صرافی و علی غفاری از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی حضور دارند. این برنامه روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در محل دانشگاه شهید بهشتی است و علاقمندان می توانند به نشانی ولنجک، دانشگاه شهید بهشتی، سالن دکترای دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه مراجعه کنند.

گفتنی است، فروردین ماه سال جاری پروژه بازآفرینی میدان شهرداری رشت با عنوان نخستین پروژه بازآفرینی بافت مرکزی در سطح کلانشهرهای کشور به بهره‌برداری رسید.برای احداث این پروژه حدود ۱۷ هزار متر مربع محوطه‌سازی صورت گرفته و پس از گذشت ۶ ماه، این پروژه ۱۱ فروردین ماه در میدان تاریخی شهرداری رشت و با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

بازآفرینی رشت با برنامه‌ای مشخص و تدوین شده و در مقیاس شهری، منطقه‌ای و محلی اجرایی شده که با محور قراردادن ۵ هدف کلان سلامت شهروندی، عدالت اجتماعی، پایداری اقتصادی، احترام به زمینه و نگاه به آینده به کار خود ادامه می‌دهد. /

نظر شما