به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، سيد حسين ميرشفيع در ششمين همايش قير و آسفالت ايران با اشاره به اينكه شاخص ناهمواري در سالهاي اول اجباري ميشود اظهار داشت: شاخص بينالمللي ناهمواري جادهها 2.2 متر در هر كيلومتر جاده است كه بايد اين شاخص در زمان اتمام ساخت و تحويل پروژه از پيمانكار مد نظر قرار گيرد.
معاون راه روستايي وزارت راه وشهرسازي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در يكسال اخير در مديريت كيفيت قير و آسفالت بيان داشت: هماهنگي و مذاكره براي استفاده از انواع قير بر اساس آب و هوا، توليد قيرهاي پليمري، حذف تدريجي قيرهاي ام سي، استفاده از قيرهاي امولسيوني از موارد مورد توجه است.
وي ادامه داد: اپراتورهاي كارخانههاي آسفالت بايد آموزش ببينند و تا پايان سال بايد كاركنان اين كارخانهها گواهينامه مهارت داشته باشند و از ابتداي سال آينده، آسفالت از كارخانههايي خريد مي شود كه كاركنان آنها اين گواهينامهها داشته باشند.
رئيس كارگروه بهبود كيفيت آسفالت ابراز داشت: كارخانههاي آسفالت به صورت دورهاي توسط مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي كنترل ميشود و الان بيش از 70 درصد كارخانههاي آسفالت از مصالح كوهي استفاده مي كنند.
وي افزود: از سال آينده پخش لايه اساس با فينيشر به منظور افزايش كيفيت ساخت راهها توسط پيمانكاران اجباري ميشود و استفاده از آسفالتهاي كم ضخامت مدنظر قرار گيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي ابراز داشت: مديريت عرضه و تقاضاي قير با همكاري وزارت نفت در سال گذشته اجرا شد به طوري كه در فصل مناسب قير مورد نياز در اختيار وزارتخانه قرار گرفت كه موجب اانجام اقدامات موثر در حوزه نگهداري راهها بود.
رئيس كارگروه بهبود كيفيت آسفالت گفت: براي نوسازي ماشينآلات اجراي آسفالت شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل كشور و سازمان راهداري از پيمانكاران حمايت خواهند كرد و پيمانكاراني كه پروژههايي ماندگار تحويل مي دهند از امتيازهايي براي عقد قراردهاي جديد كاري برخوردار ميشوند.
معاون وزير راه و شهرسازي بيان داشت: با توجه به سرمايه موجود در راهها بايد بازيافت رويه راهها مورد توجه قرار گيرد و مي توان براي آسفالت راهها مي توان از اين روش استفاده كرد.
نظر شما