شناسهٔ خبر: 2213 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئيس مركز تحقيقات وزارت راه وشهرسازي:

30 درصد بودجه وزارت راه وشهرسازي صرف آسفالت مي‌شود

 همایش ملی قیر و آسفالت ایران رئيس مركز تحقيقات وزارت راه وشهرسازي با اشاره به اينكه بيش از 85 درصد بودجه شهرداري‌ها به تامين آسفالت اختصاص مي يابد، از اختصاص30 درصد بودجه وزارت راه وشهرسازي براي آسفالت خبر داد و گفت: با افزايش قيمت قير در سال‌هاي اخير، سهم اين محصول در اعتبارات تخصيص يافته به شدت افزايش يافته است.

به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، محمد شكرچي زاده كه در ششمين همايش قير و آسافلت سخن مي‌گفت، بيان داشت: در حال حاضر قيمت قير به يك و ميليون و 300 هزار تومان در هر تن رسيده است به طوري كه در سال 1392 با 1400 ميليارد تومان اعتبار تنها 9 ميليون تن آسفالت قابل اجرا است.

رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي گفت: وزارت نفت در پي هماهنگي‌هاي صورت گرفته در خصوص كيفيت قير مسئوليت خود را پذيرفته است و مديريت بازار و توليد انواع متنوع قير توسط اين وزارتخانه مورد انتظار است.

وي افزود: از سال 1390 صدور گواهينامه فني با ارزيابي كارخانه‌هاي آسفالت آغاز شده است و در اين مساله مركز تحقيقات نگاه سازنده و حمايتي دارد ومي خواهد رقابتي بين كارخانه‌هاي آسفالت درافزايش كيفيت ايجاد شود.

رئيس مركز تحقيقات وزارت راه وشهرسازي يادآور شد: سامانه اينترنتي قر و آسفالت طراحي شده است كه مي تواند شبكه‌اي براي اتصال مرتبطين به اين حوزه باشد. همچنين كميته فني قير نيز با حمايت وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي و نفت در حال راه‌اندازي است.

وي اعلام كرد: در حال حاضر بيش از 90 درصد قير كشور توسط بخش دولتي مصرف مي‌شود و بايد براي كنترل آن ازقدرت حاكميتي استفاده كرد.

نظر شما