شناسهٔ خبر: 22132 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اردبيل استان برتر در جذب تسهيلات بافت فرسوده / يك هزار و ۵۰۰ فقره وام برای بهسازی بافت های فرسوده استان

روحی رئيس عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبيل با جذب ۹۶درصد از وام های تخصیصی بافت های فرسوده در سال ۹۴ جزو سه استان برتر کشور می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، عبدالرحمن روحي در بازديد از پروژه هاي در حال احداث اين اداره ضمن اعلام اين مطلب افزود: اداره کل راه وشهرسازی استان اردبیل در راستای تحقق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و حمایت از احیاء و بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری جزء سه استان برتر کشور می باشد و با عملکرد  ۹۶ درصدی توانسته است گامهای موثری در این راستا بردارد.

وي با اشاره به اينكه تعداد يك هزار و ۵۰۰ فقره وام جهت بهسازي بافتهاي فرسوده شهري در مناطق مصوب استان اختصاص يافته است اظهار داشت: در راستای عملیاتی نمودن مرحله دوم تسهیلات نوسازی و بهسازی محلات هدف باز آفرینی شهری و تحقق اهداف سند ملی راهبردی احیاء و بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و تامین مسکن گروه های کم درآمد و زوج های جوان که خواستار احداث مسکن در محلات هدف هستند، تعداد يك هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات وام در سطح استان به عاملیت بانک مسکن اعطاء خواهد شد.

روحي اضافه كرد: از هفته جاری پرونده ثبت نام کنندگان بررسی شده، و به تدریج به بانک مسکن استان معرفی خواهد شد.

وي ابراز اميدواري كرد با اجراي برنامه هاي بازآفريني شهري در سال جاري، شکوفائی محلات هدف از جمله بافت های فرسوده، سکونتگاههای غیر رسمی و بافت های تاریخی در سطح استان اردبيل ميسر گردد.

بنا بر اين گزارش متقاضیان تسهیلات مذکور می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهري به آدرس http://facility.udrc.ir  ثبت نام نمایند. 

نظر شما