شناسهٔ خبر: 22140 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رضوانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

نحوه سرمایه‌گذاری در پروژه فاز دو بندر شهید بهشتی/ سرمایه ‌ذاری بخش‌خصوصی راه‌حلی برای بهره‌برداری از فاز یک شهید بهشتی

سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر استان سیستان بلوچستان با اشاره به اینکه هیئت هایی از کشور افغانستان و چین از بندر چابهار به خصوص پروژه توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کردند گفت: ما به آن ها پیشنهاد هایی را مبنی بر سرمایه گذاری در ساخت اسکله، خرید تجهیزات و آماده سازی محوطه هایی برای بارانداز در فاز دو بندر شهید بهشتی دادیم.

سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره نحوه سرمایه گذاری در فاز دو بندر شهید بهشتی گفت: از آن جا که در چند روز اخیر هیئت هایی از کشور افغانستان و چین از بندر چابهار به خصوص پروژه توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کردند، ما به آن ها پیشنهاد هایی را مبنی بر سرمایه گذاری در ساخت اسکله، خرید تجهیزات و آماده سازی محوطه هایی برای بارانداز در فاز دو بندر شهید بهشتی دادیم.

وی افزود: در کنار فرایند توسعه فاز یک بندر شهید بهشتی، ما به ساخت و توسعه فاز دو هم مشغول بودیم و در حال حاضر با انجام دادن لایروبی های فاز دو این پروژه ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل بنادر استان سیستان بلوچستان از دیگر اقداماتی که در پروژه فاز دو بندر شهید بهشتی انجام خواهد شد خبر داد و اعلام کرد: یک سری اقداماتی از جمله ساخت اسکله و آماده سازی محوطه بارانداز و خرید تجهیزات برای فاز دو باقیمانده که همانطور که گفته شد این اقدامات را با سرمایه گذاری می توان انجام داد.

رضوانی با بیان اینکه با تکمیل شدن فاز یک بندر شهید بهشتی و بروز شدن امکانات توجه به سرمایه گذاری فاز یک جلب می شود گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه فاز یک بندر شهید بهشتی مشکلات که الان دارد بر طرف خواهد شد و می توان از پتانسیل های فاز یک بهره مند شد.

وی ادامه داد: ما به کشورهایی که برای بازدید به فاز دو بندر شهید بهشتی مراجعه می کنند پیشنهاد هایی را برای انجام سرمایه گذاری رائه می دهیم و آن ها خود تصمیم به سرمایه گذاری خواهند گرفت.

مدیرکل بنادر استان سیستان بلوچستان با اشاره بر اینکه فاز یک بندر شهید بهشتی بیشترین کار و هزینه را تا الان داشته است گفت: توسعه فاز دو بندر شهید بهشتی ۵۰ درصد هزینه های فاز یک را خواهد داشت و سرمایه گذاری در پروژه های بعدی همگی متعلق به بخش خصوصی خواهد شد.

رضوانی با اعلام اینکه بندر شهید بهشتی کلا از پنج فاز برای بهره برداری کامل تشکیل شده است افزود: با توجه به سرمایه گذاری هایی که صورت می گیرد این فاز ها ساخته می شود و عملا ساخت این پروژه ها مرتبط با بازار سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دستور کار آمده است که فاز دو برای افزایش تعداد کانتینر است و سرمایه گذاری فقط در این زمینه باید انجام شود.

نظر شما