شناسهٔ خبر: 22182 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین زمان و مکان ممکن ومناسب؛

قطارها موظفند برای نماز ۲۰ دقیقه توقف کنند

قطار 5 ستاره فدک شرکت حمل و نقل ریلی رجا اعلام کرد که توقف های مربوط به اقامه نماز به مدت ۲۰ دقیقه جزو توقف های اجرایی قطارهاست و تمام قطارها موظف به انجام آن هستند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، شرکت حمل ونقل ریلی رجا در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان"تخلف یک قطار در توقف قانونی برای نمازصبح/برخورد نامناسب رئیس قطار"  در خبرگزاری مهر، جوابیه ای به این شرح ارسال کرد:

 

توقف قطارها برای هر نوع برنامه عملیاتی یا اجرایی در گراف حرکت قطارها از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و در ابتدای هر برنامه فصلی، برنامه ریزی و بر اساس زمان بندی دقیق (منهای مواردی که تاخیر فنی یا غیر فنی رخ می دهد) اجرا می شود. توقف‌های مربوط به اقامه نماز هم به مدت ۲۰ دقیقه، جزو توقف‌های اجرایی قطارها است و برای وعده‌های مختلف نماز در اولین زمان و مکان ممکن و مناسب برنامه ریزی و برای کلیه قطارها به اجرا گذاشته می‌شود.

بر اساس بررسی انجام شده در این مورد خاص مشخص شد، بعد از اقامه‌ نماز صبح و خالی شدن سکو و نمازخانه، مسافر جوانی که انگار تازه بیدار و از قطار پیاده شده بود به رئیس قطار مراجعه و اصرار می‌کند که وضو بگیرد و نماز بخواند. با توجه به این که مدت زمان توقف قطار نیز بیشتر از ۲۰ دقیقه شده بود، رئیس قطار، بر اساس مقررات و برای رعایت حقوق اکثریت مسافران، ایشان را به داخل قطار هدایت و درخواست می‌کند از جانمازی داخل قطار برای انجام فریضه نماز استفاده کند. اما مسافر، با فحاشی و تهدید رئیس قطار مربوطه، اقدام به جمع آوری امضا از هم کوپه‌ای‌های خود کرده است.

گفتنی است؛ برای کارکنان خدوم و زحمتکش رجا، که به حق جزو خدمت گزارترین بخش‌های خدماتی کشور هستند همین افتخار و مباهات بس است که بخش مسافری ریلی کشور، تنها راه آهن جهان است که انجام فریضه نماز را آن هم در اول وقت، جزو برنامه حرکت قطارها برنامه ریزی می‌کند و به عنوان ام القرای جهان اسلام، اهمیت و منزلت نماز را در ایران اسلامی، نصب العین قرار داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما