شناسهٔ خبر: 22186 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه خبر داد:

اجرای ۱۷۳ پروژه عمرانی در حوزه ساخت، بهسازی و ترمیم راه‌های روستایی

بازدید مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: امسال ۱۷۳ پروژه عمرانی در حوزه ساخت، بهسازی و ترمیم راه‌های روستایی سراسر استان اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، با اتمام بازدیدهای میدانی عبداله بهادری كه از آغاز سال به همراه تیم كارشناسی خود از راه‌های روستایی استان داشت و پیرو آن با برگزاری جلسات متعدد و با مدیران مربوطه تحت امر، ۱۷۳ پروژه عمرانی به طول ۶۷۶ كیلومتر را در حوزه خدمات‌رسانی به راه‌های روستایی عملیاتی شد.

بهادری در خصوص اهمیت اجرای این مهم عمرانی تصریح كرد: تاكید ویژه مقام عالی وزارت بر مهاجرت معكوس روستائیان، همچنین كوهستانی بودن اغلب مناطق روستایی استان و به تبع مشكلات تردد ایشان، همچنین آسان نمودن شرایط برای رفت آمد از روستاها به شهرهای اطراف به منظور بهره‌برداری مفید از خدمات اقتصادی، مسئولیت نارنجی‌پوشان این اداره كل را برای ساختن راهی امن را برای روستاییان پیش از پیش نمایان می‌كند.

مدیركل راه و شهرسازی افزود: ۴۲۲ كیلومتر از عملیات مذكور در بخش بهسازی و آسفالت و ۲۵۳ پروژه به ترمیم و روكش راه‌های ساخته شده مختص می‌شود.

وی تصریح كرد: خوشبختانه هزینه ۵۴ پروژه به طول ۱۸۶ كیلومتر از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین می‌شود و این یعنی پروژه‌های مذكور با داشتن نقدینگی تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهند رسید.

بهادری گفت: ۴۴۴ كیلومتر عملیات اجرایی در حوزه راه روستایی هم نیازمند تخصیص از محل اعتبارات ملی هستند كه البته ۴۶ كیلومتر باقی مانده از آمار اعلام شده در ۲۴ پروژه اعتبارات استانی می‌خواهند.

این در حالی است كه در استان كرمانشاه ۲۰ روستا با ۱۳۹۴ خانوار و ۵۵ كیلومتر راه ارتباطی و ۱۷۴ روستا با مجموع ۵۴۱۳ خانوار و ۴۴۴ كیلومتر راه، به ترتیب در گروه بالای ۵۰ خانوار و زیر ۵۰ خانوار جای دارند و البته فاقد راه آسفالته هستند و به گفته مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه با تامین اعتبار مورد نیاز باید به سرعت بهسازی و آسفالتشان عملیاتی شود.

در حال حاظر ۵۹ پروژه به طول ۱۹۴ كیلومتر بی‌وقفه در حوزه راه‌های روستایی در حال اجراست. 

نظر شما