شناسهٔ خبر: 22187 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در مراسم بزرگترین نمایشگاه حمل ونقل ریلی منطقه خاورمیانه مطرح شد:

اتحادیه بین‌المللی راه آهن همکاری خوبی با ایران دارد/ افزایش ۲۵ درصدی حمل بار از روسیه به کشورمان

ژان پیرلوبینو دبیرکل اتحادیه بین المللی راه آهن‌های جهان گفت: این اتحادیه با ۲۴۰ عضو در جهان در توسعه خط آهن و حمل و نقل چند وجهی در خاورمیانه با ایران همکاری های نزدیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ژان پیرلوبینو روز یکشنبه در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران افزود: بدون شک توسعه شبکه ریلی در خاورمیانه و حمل ونقل چند وجهی رونق اقتصادی بیشتری را برای ایران وکشورهای منطقه فراهم می‌کند.

وی گفت: خاورمیانه یکی از مناطق پویا در شبکه راه آهن ریلی است و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی قطارهای سریع السیر در این منطقه خواهیم بود.

وی گفت: اتحادیه بین المللی راه آهن های جهان همواره در صدد است برای راه اندازی کریدورهای بین المللی و افزایش حمل و نقل بار و مسافر در شبکه ریلی جهان همکاری‌های نزدیکی با کشورهای عضو برقرار کند.

وی گفت: خط آهن جاده ابریشم همکاری‌های لجستیکی را در بین کشورهای مسیر افزایش خواهد داد و این نشان می‌دهد منطقه خاورمیانه در حوزه شبکه ریلی آینده روشنی دارد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی ریل - بندر و ریل - نفت همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقلی ریلی افزود: اتصال کشتیرانی و حمل و نقل چند وجهی به ترمینال های مختلف نفت و گاز در کشوری های خاورمیانه و استفاده از نوآوری ها و استانداردها سبب خواهد شد خدمات بین المللی بهتری به مشتریان این اتحادیه ارائه شود.

وی گفت: ارائه خدمات استاندارد و بین المللی به توسعه کسب و کار در این عرصه کمک خواهد کرد و برای نخستین بار برگزاری این کنفرانس حرفه ای در ایران نشانگر مشارکت تمام دست اندرکاران حمل و نقل ریلی، دریایی و نفتی از طریق شبکه راه آهن است.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم ، اولک بلازروف رییس راه آهن روسیه گفت: خوشبختانه ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری های ریلی بین ایران و روسیه وجود دارد و ما امیدواریم با توسعه همکاری های خود در این بخش شاهد رونق حمل نقل بار و مسافر در کریدور شمال به جنوب باشیم.

وی گفت: در سال گذشته شاهد کاهش حمل محموله های ترانزیتی بین روسیه و ایران بودیم اما امسال حمل بار از طریق روسیه به ایران ۲۵ درصد افزایش یافته است.

بلازروف گفت: همکاری‌های ریلی ایران و روسیه برای نخستین بار از طریق جلفا آغاز شد، اما اکنون ظرفیت‌های خوبی برای توسعه حمل و نقل ریلی بین دو کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: ما هم اکنون در حال آغاز خط برقی کردن خط آهن اینچه برون هسیتم و امیدواریم بزودی کار خود را این منطقه آغاز کنیم.

به گزارش ایرنا، بیش از ۳۵۰ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت خارجی از کشورهای آلمان، انگلستان، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، چین، فنلاند، بنگلادش، بلژیک، جمهوری چک، روسیه، اوکراین، استرالیا، لهستان، سوئد و بلغارستان در این نمایشگاه مشارکت دارند.

شرکت‌های زیمنس آلمان، آلستوم فرانسه، استادلر سوئیس، بمباردیر و بوخومر آلمان با انتقال دانش و فناوری، دستاوردهای خود را در صنعت حمل و نقل ریلی در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

این نمایشگاه بزرگترین رویداد نمایشگاهی بین‌المللی حمل و نقل ریلی در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و در فضایی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع برپا شده است.

همزمان با برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی؛ همایش بین المللی(ریل- نفت - بندر) و گردهمایی تخصصی قطارهای پرسرعت ژاپن با حضور دست‌اندرکاران و کارشناسان حمل و نقل ریلی کشور، مسئولان انجمن‌های ریلی اسپانیا، ژاپن، ایتالیا، راه آهن قزاقستان، چین، چک و ایتالیا نیز برگزار می‌شود.

این نمایشگاه روزهای ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران میزبان علاقمندان است.

مقابله با تحریم‌های ظالمانه، افزایش صادرات، بومی‌سازی صنعت ریلی و آشنایی شرکت‌های داخلی با آخرین دستاوردهای فناوری‌های صنایع ریلی در جهان از اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.
برگزاری این نمایشگاه زمینه مناسبی را برای شرکت‌های ایرانی به منظور همکاری‌ خود با شرکت‌های معتبر جهان در صنعت حمل و نقل ریلی فراهم می کند تا بتواننداز آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن استفاده کنند

در این نمایشگاه بخش‌های مختلف صنایع و خدمات مختلف ریلی از جمله بخش مسافری درون شهری، برون شهری و بخش باری، واگن‌های نیرو محرکه، واگن مولد، لکوموتیو های برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن های اتوبوسی، واگن های باری، شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه ای در معرض دید علاقه‌مندان قرار می گیرد.

نظر شما