شناسهٔ خبر: 22190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی راز و جرگلان:

۲۸۰۰ متر گاردریل در جاده‌های راز و جرگلان خراسان شمالی نصب شد

تعمیر گاردریل رئیس اداره راه و شهرسازی راز و جرگلان از نصب دو هزار و ۸۰۰ متر گاردریل در سطح راه‌های ارتباطی حوزه استحفاظی این شهرستان در خراسان شمالی با هزینه دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی گلشنی مقدم نصب گاردریل‌ها را با هدف افزایش ایمنی در راه‌ها و کاهش میزان خسارت و تلفات جاده‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه گاردریل‌ها در ۳ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی این شهرستان نصب شده است که می‌تواند در انرژی جنبشی خودروهای بزرگی چون انواع کامیون، مینی‌بوس و ماشین آلات کشاورزی و راهسازی را خنثی کند.

 رئیس راه و شهرسازی راز و جرگلان بیان كرد: گاردریل‌ها همچنین از سقوط وسایل نقلیه به دره یا پرتگاه و خروج از جاده جلوگیری می‌کند.

مسیر بجنورد راز و جرگلان به علت کم عرض بودن آن و لغزندگی جاده‌ها در هنگام بارندگی از مسیرهای پرخطر است که نصب گاردریل‌ها تلفات انسانی را در جاده‌های این شهرستان کاهش خواهد داد.

شغل اصلی مردم شهرستان ۷۰ هزار نفری راز وجرگلان در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب بجنورد، کشاورزی و دامپروری است و به همین دلیل رفت و آمد خودروهای کشاورزی، مسافری و باری بیشتر در مسیرهای ارتباطی این شهرستان انجام می‌شود.

نظر شما