شناسهٔ خبر: 22235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه آمايش و توسعه منطقه‌ای در استان همدان

نشست مدیر شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان همدان از برگزاری اولین جلسه كارشناسی آمایش و توسعه منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان همدان، محمد حسین مرادی گفت: در این جلسه ابتدا مهندسین مشاور آمایش محیط گزارشی از روند تهیه طرح ناحیه مركزی همدان ارائه دادند.

مدیر شهرسازی و معماری گفت: حاضران در جلسه در مورد رشد و توسعه ناحیه مذكور بر مبنای برنامه‌های تنظیمی و با رعایت ضوابط ومقررات شهرسازی و ساماندهی نظام پراكنش در پهنه ناحیه متناسب با امكانات و محدودیت‌های آن بحث و گفتگو كردند.

وی بیان كرد: در این جلسه مشاور فوق جهت انتظام فضایی و دسترسی جمعیت ناحیه به تسهیلات خدماتی مورد نیاز، آینده‌نگری تحول جمعیت ناحیه، الگوهای سازمان فضایی اسكان در مراكز شهری و روستایی راهكارهایی را ارائه داد.

وی در خصوص مسایل اقتصادی به ارتقای نقش عملكردی ناحیه‌ای و تعامل بیشتر با كانون‌های دیگر در راستای افزایش تقاضای نیروی انسانی بومی و كاهش میزان بیكاری اشاره کرد.

مرادی در پایان سخنانش گفت: در جلسه فوق در خصوص حفاظت از اراضی كشاورزی در مقابل تغییر كاربری، مسایل مربوط به صنعت و معدن، حمل و نقل و ارتباطات و منابع آب در راستای توسعه پایدار ناحیه‌ای بحث و تبادل نظر نمودند تا بهترین تصمیمات اتخاذ شود.

نظر شما