شناسهٔ خبر: 22244 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب طرح تفصیلی مناطق یک و دو شهر ارومیه در کمیسیون ماده پنج

جلسه مناطق یک و دو طرح تفصیلی شهر ارومیه در کمیسیون ماده پنج استان آذربایجان‌غربی به تصویب رسیده و سه منطقه از نواحی پنجگانه در کمیته‌های فنی و کارشناسی بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: طرح تفصیلی، پایه‌های توسعه باغ شهر ارومیه را پی‌ریزی کرده و نیازهای حال و آتیه شهر در این طرح گنجانده شده است.

داریوش نصر با بیان اینکه مطالعات طرح تفصیلی شهر ارومیه با هدف تنظیم برنامه‌های معماری و شهرسازی در شهر ارومیه انجام شده، افزود: مناطق یک و دو طرح تفصیلی شهر ارومیه در کمیسیون ماده پنج استان به تصویب رسیده و سه منطقه از نواحی پنجگانه در کمیته‌های فنی و کارشناسی بررسی می‌شود.

وی از قانون مداری و رعایت نظم در حوزه مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه در حوزه مدیریت معماری و شهرسازی با صداقت و شفاف کاری اهداف سازمانی دنبال می‌شود و کمترین مشکلات و معضلات را در این حوزه شاهد هستیم.

مطالعات طرح تفصیلی ارومیه از سال ۹۱ آغاز شده و در این طرح نیازهای اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی و شهرسازی و تامین سرانه فضای شهری با کاربری‌های مختلف تامین و مطالعه می‌شود و همچنین در این طرح وضعیت توسعه شبکه معابر شهری بر حسب سطح سرانه مطالعه و در قالب یک سند با چشم انداز ده ساله به امضای مسئولان شهر در کمیسیون ماده پنج رسیده و پس از آن در شورای عالی شهر سازی و معماری به تصویب می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در جمع مدیران حراست و توسعه منابع و کارکنان مدیریت معماری و شهرسازی این اداره کل ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های محمدعلی پورعلی، مدیرسابق معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان، نادر اکبریان را به عنوان سرپرست جدید مدیریت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان معرفی کرد.

در حال حاضر محمد علی پورعلی به عنوان مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی فعالیت دارد.

نظر شما