شناسهٔ خبر: 22252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف بازسازی و پیشگیری از خسارت سیل:

۱۵ فعالیت عمرانی در ۲ محور روستایی علی آباد كتول اجرا شده است

احداث مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی گلستان گفت: به منظور بازسازی خسارات سیلاب سال ۹۳ و پیشگیری از خسارات بعدی، تاكنون ۱۵ فعالیت عمرانی در محورهای روستایی دهنه محمدآباد و زرین گل و آنتنی‌های مربوطه شهرستان علی‌آباد كتول به اجرا در آمده و یا در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، علی اكبر شاهینی در گفت و گویی خبری، فعالیت‌های اجرا شده و در حال اجرای محور دهنه محمدآباد و آنتنی‌های آن را  ۸  مورد بیان كرد و افزود: احداث دیوارسازی سنگی و ملاتی در حریم راه و در طول رودخانه به طول ۴۰۰ متر، احداث یك دستگاه پل دالی شش متری، احداث ۱۷ فقره آبرو لوله‌ای در محورهای ریگ چشمه، نرسو و گنو، احداث قنوی پوشش دار به طول ۸۰۰ متر و اجرای بیس و آسفالت به طول تقریبی ۱۱ كیلومتر از جمله فعالیت‌هایی هستند كه در این محور به اتمام رسیده‌اند.

وی، اقدامات در حال اجرا در این محور را شامل احداث ۱۰۰ متر دیوار سنگی و ملاتی، احداث یك فقره آبنما پل چهارمتری در محل سه راهی طاویر، احداث یك فقره پل دالی سه متری در محل سه راهی مایان و احداث واریانت در كیلومتر ۲۳ الی ۲۵ محور (جابه جایی بستر راه از داخل رودخانه به محل مناسب) و ترمیم پل نرسو بیان كرد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی گلستان گفت: در سال ۹۳ از مجموع ۶۰ میلیارد ریال منابع مالی ابلاغ شده برای اجرای این پروژه‌ها فقط ۱۱ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال و در سال گذشته نیز حدود ۳۰ درصد اعتبارات مصوب، تخصیص پیدا كرده است.

وی ادامه داد: برغم كمبود و تخصیص نیافتن به موقع منابع مالی، اما بخشی از این فعالیت‌ها به اتمام رسیده و بخشی دیگر با میزان بالایی از پیشرفت فیزیكی در حال اجرا هستند.

شاهینی در ادامه از اجرای سه فعالیت عمرانی در محور زرین گل علی آباد كتول خبر داد و این اقدامات را شامل احداث ۱۸۰ متر دیوار سنگی ملاتی، احداث ۱۰ فقره آبرو لوله‌ای، ترمیم یك دستگاه پل چهاردهنه ۱۰ متری (پل زرین گل) بیان كرد.

وی از احداث دیوار سنگی ملاتی به طول ۳۰ متر، ترمیم پل ورودی و احداث دیوار گابیونی به طول ۵۰ متر در محور میان رستاق و مطالعه لغزش‌ها و رانش‌های محور افراتخته با همكاری دانشگاه منابع طبیعی گرگان بعنوان بخشی از مهمترین فعالیت‌های عمرانی در حال اجرا در این محور نام برد.

شاهینی، اعتبار ابلاغ شده برای فعالیت‌های عمرانی محور زرین گل را در سال گذشته، ۱۵ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال و مبلغ تخصیص یافته را چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام كرد.

به گفته وی، امسال نیز از مجموع ۶۵ میلیارد ریال منابع مالی ابلاغ شده از محل سیل برای این دو محور، حدود ۳۰ درصد تخصیص یافته است.

در جریان سیلاب خرداد ماه سال ۹۳ میزان خسارت وارده به راه‌ها و ابنیه فنی استان ۹۲۵ میلیارد ریال اعلام شد كه بیشتر در حوزه شهرهای آزادشهر، رامیان، علی آباد و گرگان بوده است.

نظر شما