شناسهٔ خبر: 22253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم مطرح كرد:

تکمیل پروژه‌های راهسازی سمیرم در انتظار تامين اعتبار/ وجود ۱۲ نقطه پرتصادف در جاده‌های شهرستان

ابوالقاسم صباغی شهرستان سمیرم استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص آب وهوایی و با داشتن جاده‌های کوهستانی و پرپیچ وخم جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خود به ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، شهرستان سمیرم در ۱۶۵ کیلومتری اصفهان واقع شده که با ۵۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای ۷۶۰ کیلومتر راه و ۱۳۸۰ کیلومتر راه همسنگ است و پنجمین شهرستان از نظر طول راه همسنگ و سومین شهرستان از نظر دارا بودن راه‌های روستایی در استان اصفهان است.

ابوالقاسم صباغی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت: راه‌های شهرستان سمیرم به لحاظ شرایط خاص کوهستانی و سردسیر بودن آن و با توجه به نقطه اتصال بین سه استان چهارمحال و بختیاری، فارس و کهکیلویه و بویراحمد و با وجود عشایر و زندگی ییلاق، قشلاقی در آن و با ۲۶۴ کیلومتر راه اصلی و ۴۹۶ کیلومتر راه روستایی نگاه ویژه‌ای جهت تامین اعتبارات لازم به منظور ارتقای ایمنی راه‌ها را می‌طلبد.

وی بیان داشت: متاسفانه پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در این شهرستان وجود دارد که به لحاظ عدم وجود اعتبارات لازم هنوز تکمیل نشده است.

پروژه آغداش – اسلام آباد، مهرگرد- فتح آباد، سمیرم – پل دهان، زمان کهریز- خسروشیرین، شهید – دژ کرد، حنا- آباده، سمیرم – ونک، سمیرم- شهرضا، سیاه کلک- تل چنگی، محور روستایی دولت قرین و مهمتر از همه مسیر سمیرم به یاسوج از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان است که نیاز به اعتباری حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال دارد.

صباغی افزود: این شهرستان به لحاظ کوهستانی بودن، ۵ ماه از سال در محورهای مواصلاتی آن، عملیات برف روبی انجام می شود وعملا عملیاتهای راهسازی متوقف می گردد و به همین جهت نیاز است تا در ماههای باقیمانده بتوان نسبت به انجام عملیات راهسازی و راهداری در این شهرستان اقدام نمود .

در زمستان گذشته اقدام به برف روبی ۳۷۲۹ کیلومتر از راهها شده که در این راستا ۳۹۳۲ تن شن و نمک استفاده شده است.

وی از جمله اقدامات راهداری به منظور ارتقای ایمنی جاده‌های این شهرستان را اینگونه بیان داشت: نصب ۹۸۰ تابلو و علائم جاده‌ای، ۳۰ کیلومتر روکش آسفالت، نصب ۶ پایه چراغ، خط‌کشی ۲۱۰ کیلومتر راه و شست وشوی ۲۵ هزار تابلو و علائم از جمله اقدامات انجام شده درجهت افزایش ایمنی تردد در محورهای شهرستان بوده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با توجه به دستورالعمل جدید به منظور شناسایی نقاط پرتصادف گفت: ۴۲ نقطه مستعد حادثه در شهرستان شناسایی شده که ۱۲ نقطه آن از نقاط پرتصادف به شمار می‌رود و از برنامه‌های این شهرستان است که با انجام اقدامات راهداری از قبیل اصلاح شیب شیروانی ، آشکارسازی ، آرامسازی و نصب حفاظ‌های بتنی بتوان در راستای ارتقای ایمنی تردد در این نقاط اقدام نماییم.

وی در پایان از رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از مسیرهای کوهستانی این شهرستان عبور نمایند.

نظر شما