شناسهٔ خبر: 22284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

ارتقای سطح کیفی زندگی مردم اولویت اول بازآفرینی شهری

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان البرز گفت: هدف ستاد بازآفرینی بکارگیری ظرفیت‌های اجتماعی، جهت بالا بردن سطح زندگی شهری مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر در این جلسه ضمن قدردانی از اقداماتی که در شهرستان البرز در حوزه بازآفرینی بافت‌های شهری انجام شده گفت: توجه به میراث باقی مانده از گذشته کمک شایانی در بازآفرینی شهری خواهد کرد.

دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های شهری استان گفت: با توجه به نگاه ویژه‌ای که دولت تدبیر و امید در خصوص افزایش سطح کیفی زندگی شهری دارد نیاز است مسئولین و مدیران مرتبط با این حوزه همه توان و امکانات خود را برای تحقق این اهداف بکار گیرند.

مانی فر افزود: متاسفانه گاها حفظ بناها و آثار تاریخی از طرف مسئولین و مردم مورد کم توجهی قرار داشته و حتی در مواقعی نیز شاهد تعرض و تخریب این آثار بوده‌ایم.

مانی فر با توجه به سیاست‌های کلی امروز توسعه شهری گفت: اساس اجرای این سیاست بکارگیری ظرفیت مردمی، تشکیل گروه‌های مردم نهاد و توجیه اقشار مختلف جامعه برای توجه هر چه بیشتر به طرح بازآفرینی شهری است.

در این جلسه رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز نیز بیان داشت: بخش قابل توجهی از بافت‌های شهری شهرستان البرز را بافت ناپایدار تشکیل می‌دهد که هزینه زیادی را به دستگاه‌های خدمات‌رسان تحمیل می‌کند.

رییس ستاد بازآفرینی بافت‌های شهری البرز با اشاره به نقش مردم در بازسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده گفت: در مواجهه با نوسازی بافت‌های ناپایدار مردم نقش محوری و اساسی داشته و دولت نیز وظیفه دارد ضمن برنامه‌‌ریزی و سیاست‌گذاری بر اجرای برنامه‌ها نظارت کامل کند.

عسگری رمز رسیدن به نقطه مطلوب در بازسازی بافت‌های ناپایدار شهرستان البرز را تشکیل منسجم کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه این ستاد و عمل به مصوبات آن دانست.

ناصری فر مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی استان در این جلسه گفت: نخستین جلسه ستاد بازآفرینی سال ۹۵ در شهرستان البرز برگزار شده و مقرر شده که جلسات بازآفرینی شهری به طور مرتب و با حضور فرمانداران و شهرداران شهرستان‌ها برگزار شود.

ناصری فر افزود: مصوبات ستاد بازآفرینی جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه ستاد بازآفرینی استان ارجاع می‌شود.

نخستین جلسه بازآفرینی بافت‌های شهری شهرستان البرز با حضور حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر ستاد بازآفرینی بافت‌های شهری استان قزوین، رضا عسگری فرماندار و رییس ستاد بازآفرینی شهری شهرستان البرز، لطفی شهردار و دبیر ستاد بازآفرینی شهرستان البرز، رافع ناصری فر رییس اداره عمران بهسازی اداره کل راه و شهرسازی و مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی استان، محمد رفایی نژاد رییس شورای اسلامی شهر الوند، هوشنگ بخشعلی پور رییس راه و شهرسازی شهرستان البرز و جمعی از مدیران و شهرداران شهرستان البرز حضور داشتند.

نظر شما