شناسهٔ خبر: 2229 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جهانگیری در مراسم بازدید از آزادراه تهران شمال خبر داد:

افتتاح بزرگراه سوادکوه قائمشهر تا پایان امسال/ عزم دولت بر تکمیل پروژه آزادراه تهران شمال است

معاون اول رییس جمهوری معاون اول رئیس جمهور از افتتاح بزرگراه سوادکوه قائمشهر تا پایان امسال و آزادراه های رشت و هراز تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری امروز صبح پنجشنبه ۲۹ آبان در مراسم بازدید از آزادراه تهران شمال با بیان اینکه توسعه حمل و نقل کشور به خصوص در حوزه جاده ای یکی از ضرورت های توسعه کشور است، به سخنان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست هفته گذشته هیئت دولت درباره ضرورت تکمیل و ساخت راه ها و جاده های شریانی و اصلی کشور اشاره کرد و گفت: قرار است در دولت یازدهم توجه ویژه ای به حمل و نقل ریلی شود؛ به خصوص که در برخی مناطق زیرساخت ریل گذاری ها انجام شده ولی باید تکنولوژی آن ارتقا یابد تا بهره برداری از این خطوط آهن توجیه اقتصادی داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت محور استان های شمالی هم به دلیل جمعیت بالای این مناطق و هم مسافرت عده زیادی از مردم کشور در ایام تعطیلی، افزود: محورهای فیروزکروه تا پایان امسال و هراز و رشت تا پایان ۹۵ مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی با اشاره به نیاز آزادراه تهران شمال به سرمایه گذاری بسیار بزرگ خاطرنشان کرد: تعداد زیادی پروژه عمرانی در کشور داریم که به دلیل طولانی شدن، مردم برای آنها طنز ساخته اند. وقتی مردم می شنوند در دوره ای کشور ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته، حق دارند که بگویند چرا برای تکمیل پروژه تهران شمال ۳ تا ۴ میلیارد دلار کنار گذاشته نشد.

جهانگیری با اشاره به لزوم تأمین سرمایه مورد نیاز برای ساخت آزادراه تهران شمال از طریق جذب سرمایه خارجی گفت: اگر توافق هسته ای حاصل شود با سیل تقاضای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران مواجه خواهیم شد، عزم جدی دولت تکمیل پروژه آزادراه تهران شمال است تا نقطه ضعفی در مدیریت فعلی کشور باقی نماند./

نظر شما