شناسهٔ خبر: 22296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی ایرانشهر خبر داد:

محور ایرانشهر – مهرستان طراحی مجدد و روكش آسفالت می‌شود

عزیزالله درخوش عملیات مطالعه رفع ۳۰ نقطه پرحادثه، اصلاح قوس‌ها و طراحی مجدد محور ایرانشهر- مهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی ایرانشهر عزیز اله درخوش گفت: باتوجه به اینكه از زمان طراحی و ساخت محور ایرانشهر- مهرستان بیش از ۳۰ سال می‌گذرد و مبانی طراحی آن جوابگوی حجم ترافیك و سرعت خودروهای جدید نیست و سالانه شاهد تصادف و واژگونی خودروهای زیادی در این محور هستیم؛ عملیات مطالعه رفع ۳۰ نقطه پرحادثه، اصلاح قوس‌ها، و باز طراحی این محور در حال اجرا است. 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: از تعداد كل ۳۰ نقطه پرحادثه محور ایرانشهر - مهرستان هم اكنون باز طراحی، مطالعه و اصلاح قوس‌ها در ۸ مقطع پرحادثه به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: محور ایرانشهر - مهرستان در حاشیه رودخانه قرار دارد و همواره در معرض خطر آبشستگی است و با مطالعه و برسی نیاز به احداث ۷ كیلومتر دیوار ضامن برای حفاظت از راه و جلوگیری از آبشستگی محور است.

همچنین وی گفت: از بهمن ماه سال ۱۳۹۴ طی قرار داد روكش آسفالت گرم ۳۵ كیلومتر محور ایرانشهر- مهرستان، در حال حاضر تا كیلومتر ۲۰ روكش آسفالت انجام شده است و عملیات اجرایی ۱۵ كیلومتر این محور در حال احداث است.

عزیز اله درخوش افزود: مبلغ اعتبار این پروژه بیش از ۶ میلیارد تومان است و تاكنون ۱ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان هزینه شده است كه در صورت تخصیص اعتبار تا قبل از پایان سال ۹۵ ادامه ۲۰ كیلومتر این پروژه در حوزه استحفاظی این اداره كل به مناقصه خواهد رفت.

این مسئول گفت: طول كل محور ایرانشهر- مهرستان ۱۲۰ كیلومتر است كه ۶۵ كیلومتر در حوزه استحفاظی می‌باشد و به دلیل اینكه این محور نزدیك‌ترین مسیر مواصلاتی بین شهرستان‌های مرزی سراوان، سیب سوران و مهرستان به شهرستان ایرانشهر و سایر شهرهای مركزی استان و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نظر شما