شناسهٔ خبر: 22333 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری استان اردبیل خبر داد:

لکه‌گیری جاده‌های اردبیل با یك هزار و ۵۰۰ تن آسفالت/ كاهش ۱۷ درصدی تلفات جاده‌ای در استان اردبیل

علی یوسف‌زاده مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در دو ماه اخیر بیش از یك هزار و ۵۰۰ تن آسفالت با هدف لکه‌گیری جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی در استان اردبیل توزیع و پخش شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، علی یوسف زاده در بازدید از جاده‌های ارتباطی این استان با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۴ هزار و ۷۶۶ کیلومتر راه روستایی اعم از شوسه، خاکی و آسفالته ارتباط جاده‌ای مناطق مختلف استان اردبیل را برقرار می‌كند.

وی خدمات راهداری را مستمر و در طول سال برای نگهداری و بازنگه داشتن مسیرهای مختلف اعلام کرد و افزود: برف‌روبی، نمک‌پاشی، مناسب‌سازی شانه جاده‌ها، ریزش‌برداری و عملیات تسطیح از جمله فعالیت‌های راهداری است که در طول سال و در ایام مختلف انجام می‌شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در دو ماه اخیر بیش از یك هزار و ۵۰۰ تن آسفالت با هدف لکه‌گیری جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی در استان اردبیل توزیع و پخش شده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: بعد از عملیات راهداران در طول زمستان در آماده نگه داشتن جاده‌ها برای عبور و مرور هموطنانمان اولویت بعدی لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی است به طوری که در این حرکت نیز فعالیت‌ها و اقدامات خوبی انجام شده است.

یوسف‌زاده با یادآوری اینکه در حال حاضر با سرعت خدماتی که سه الی چهار کارخانه تولید آسفالت دارند عملیات لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی در برخی مسیرها آغاز شده است، افزود: ما به سرعت همراه با لکه‌گیری جاده‌ها عملیات خط‌کشی را نیز انجام می‌دهیم به طوری که مشغول فعالیت‌ همزمان در این دو حوزه هستیم.

وی تصریح کرد: تنها چیزی که راهداری استان را آزار می‌دهد کمبود اعتبارات در حوزه راهداری است به طوری که به نظر می‌رسد امسال نیز با گذشت دو ماه هنوز تخصیص اعتبارات با مشکل روبه‌رو شده و ما به دلیل آنکه باید خدمات مستمری را انجام دهیم قطعا با این شرایط توزیع و جذب اعتبارات به مشکل بر می‌خوریم.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: البته راهداری به وظیفه خود که ارتقای ایمنی راه‌ها است عمل کرده به طوری که خروجی آن کاهش حدود ۱۷ درصدی تلفات جاده‌ای بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌ها مستند به آمار پزشکی قانونی است به طوری که ما در کاهش تصادفات جاده‌ای رتبه اول کشور را داریم.

یوسف‌زاده گفت: با فاصله بسیار زیاد استان دوم با کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان است که این نشان از همکاری و همراهی خوب پلیس راه و راهداری دارد که سعی‌شان بر این است زمینه و بستر ایمنی را برای ترددها فراهم کنند که البته نقش سایر دستگاه‌ها را نیز نمی‌توان در این حوزه نادیده گرفت.

نظر شما