شناسهٔ خبر: 22340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مسؤولان از پروژه‌های محور سرچشمه رفسنجان

راهسازی پروژه‌های راه‌سازی محور سرچشمه در شهرستان رفسنجان استان کرمان مورد بازدید مسؤولان محلی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان کرمان، فرماندار استان کرمان، رئیس اداره راه و شهرسازی، رئیس اداره منابع طبیعی و جمعی از راهداران از پروژ‌ه‌های عمرانی محور سرچشمه ـ شهربابک بازدید کردند.

نخستین محل بازدید پروژه دوبانده شدن محور سرچشمه ـ شهربابک بود که به طول هفت کیلومتر در حال احداث است.

احداث باند دوم محور سرچشمه ـ خاتون‌آباد با ۲۵.۷ میلیارد تومان

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان در حاشیه این بازدید گفت: باند دوم محور سرچشمه ـ شهربابک از سال ۸۹ قرارداد آن بسته شده و مجدد قرارداد آن ۳۱ مرداد ماه ۹۴ تمدید شده است.

علی عباسی‌پور افزود: این محور به طول ۶۵ کیلومتر تا شهربابک است که هفت کیلومتر مربوط به رفسنجان است.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار پروژه ۲۵ میلیارد و  ۷۰۰ میلیون‌تومان است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

عباسی‌پور متذکر شد: کارفرمای پروژه اداره کل راه و شهرسازی است و با مشارکت ۷۰ درصدی مس انجام می‌شود.

شانه‌سازی محور دوم سرچشمه خاتون‌آباد با ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار

عباسی‌پور در حاشیه بازدید شانه‌سازی محور سرچشمهخاتون‌آباد طول مسیر در حال عملیات را ۱۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۷۰۰ میلیون ‌ریال است.

وی با بیان اینکه شانه‌سازی برای جلوگیری از واژگونی خودروها و همچنین ایمنی جاده‌ها است و از تلفات جلوگیری می‌کند، گفت: این عملیات تا پایان خرداد ماه به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان همچنین از انجام اقدامات ایمنی در نوروز امسال در جاده‌ها و کاهش تلفات و آمار کشته‌ها در محورهای شهرستان رفسنجان خبر داد.

جاده‌ها و آب شرب شهری و روستایی اولویت‌های امسال 

فرماندار رفسنجان نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت نجات جان انسان‌ها از روایتی از پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و بیان داشت: نجات جان انسان به‌قدری ارزشمند است که خداوند گناهان انسان را به واسطه همین نجات می‌بخشد.

حمید ملانوری با قدردانی از تلاش راهداران اظهار داشت: امسال آب شرب شهری و روستایی و جاده‌ها در اولویت‌ پروژه‌های عمرانی شهرستان هستند.

عشایر از کم آبی رنج می‌برند                                     

در حاشیه این بازدید یکی از عشایر  کوچ‌رو مشکل آب را مطرح کرد و افزود: عشایر از کمبود آب رنج زیادی می‌برند.

فرماندار نیز دستور پیگیری و رفع این مشکل را داد و مقرر شد تا پایان فصل با تانکر به عشایر آبرسانی شود.

غلامرضا ترشابی یکی از راهداران که از دهه ۶۰ زندگی‌اش می‌گذشت از بازدید سه بار در شب از راه‌ها خبر داد، چرا که نگران بود مشکلی به‌وجود آید و شاید کسی کمک نیاز داشته باشد.

راهداران حق بزرگی گردن ما دارند و به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان آمار تلفات آنها کم نیست و رفسنجان نیز یک راهدار دارد که برای نجات جان مسافران در جاده، خودش امروز قطع‌نخاع است و ادامه راه جهادی‌اش را از اداره دنبال می‌کند.

نظر شما