شناسهٔ خبر: 22363 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حق‌شناس در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد؛

اتمام و تحویل ۳۰۴ هزار مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر/ مسایل‌حقوقی برخی تعاونی‌ها، علت تاخیر در اتمام پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر

جواد حق شناس معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی با اعلام اتمام و تحویل ۳۰۴ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، علت تاخیر در ۴۵ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر را آورده متقاضیان و مسایل حقوقی برخی تعاونی‌ها عنوان کرد.

جواد حق‌شناس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهری که مسئولیت ساخت آن‌ها بر عهده بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است گفت: وظایف بنیاد مسکن برای ساخت و تحویل واحدهای مسکن‌مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۳۴۷ هزار واحد بوده است که همه آنها از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی شد و کارهایی که برای ساخت آنها مورد نیاز بود به سرانجام رسید.

معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی افزود: در حال حاضر و در شرایط فعلی، ساخت ۳۰۳ هزار و ۹۸۸ واحد به اتمام رسیده است. ۲۹۱ هزار و ۱۱۴ واحد رسما افتتاح شده و ۲۶۵ هزار و ۵۰۶ واحد هم به مرحله فروش اقساطی رسیده است.

حق‌شناس ادامه داد: به غیر از ۷ تا ۸ هزار واحدی که احتمالا با مشکل دلیل عدم تامین خدمات و عدم تامین مشتری مواجه هستند و همچنین واحدهای مربوط به تعاونی‌هایی که برای تکمیل واحدها مشکلاتی دارند باقی‌مانده واحدها تا پایان سال تحویل می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که واحدهای باقی مانده مسکن مهر در کدام استان‌ها هستند؟ گفت: تقریبا در تمامی استان‌ها ما با این واحدهای باقی مانده روبه‌رو هستیم اما در استان‌هایی مانند قزوین و زنجان ساخت تمامی واحدهایی که برعهده بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی بوده به پایان رسیده است.

حق‌شناس با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت مسکن به تمامی استان‌ها در ماه‌های پایانی سال تحویل شده است افزود: با تغییراتی که رخ داد، بانک مسکن در یک پروسه‌ای به دلایلی که اعلام می‌کرد بانک مرکزی سقف اعطای تسهیلات پرداختی را به متقاضیان نمی‌دهد، اقساط را پرداخت نمی‌کرد که همان هم مشکلاتی را ایجاد کرد و روند ساخت و ساز را با تاخیر مواجه کرد. همچنین برخی از واحدهای مسکونی که باقی مانده‌اند گرفتار مسائل حقوقی تعاونی‌ها هستند و در عین‌حال، بخشی از واحدها نیز در سال ۹۲ تسهیلات را دریافت کردند که بطور طبیعی تا پایان سال ۹۵ اتمام‌ آن واحدها زمان‌بر خواهد بود.

وی گفت: برخی از واحدهای باقی‌مانده مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که ساخت و تحویل آنها جزو وظایف بنیاد مسکن هستند مشکل خاصی ندارند و به دلیل آنکه تسهیلات به آنها دیر پرداخت شده زمان پایان ساخت آنها نیز تا پایان سال ۹۵ پیش‌بینی شده است.

حق شناس همچنین در پایان برخی از مشکلات تاخیر در اتمام و تحویل واحدهای‌مسکونی را متوجه مشتریان و متقاضیان دانست و افزود: برخی از واحدهای مسکونی نیز توسط انبوه‌ساز ساخته شده است و متقاضی سهم خود را پرداخت نمی‌کند. /

نظر شما