شناسهٔ خبر: 22365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

اجرای عمليات چهارخطه كردن راه ترانزيتی جنوب به غرب كشور در استان كرمانشاه

آسفالت مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۱۴ کیلومتر دیگر هم از عملیات چهار خطه شدن مسیر ترانزیتی جنوب به غرب کشور در مسیر لرستان – کرمانشاه، حد فاصل سه راهی هرسین به هرسین با پیشرفتی فیزیکی بالغ بر ۵۰ درصد در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، عبداله بهادری این خبر را در بازدید استاندار و هیأت همراه از پروژه مذکور اعلام کرد و افزود: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت اقتصاد مقاومتی در مرحله روسازی این عملیات به منظور کاهش هزینه آسفالت و البته افزایش کیفیت در آن از روش بتن غلطکی (RCC) استفاده می‌شود.

وی در ادامه، مبلغ قرارداد این پروژه را بیش از ۱۹ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: عملیات در سال ۹۴ ردیف اعتباری نداشته اما امسال با قرار گرفتن در لیست پروژه‌های ملی و برخورداری از ردیف اعتباری پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص نقدینگی تا پایان سال مالی ۹۵ به بهره‌برداری برسد.

بهادری در پایان گفت: طول این مسیر از سه راهی هرسین به هرسین ۲۴ کیلومتر است که در هفته دولت سال گذشته، ۳ و نیم کیلومتر به بهره‌برداری رسید و با اتمام آن، عملیات چهارخطه شدن از سمت هرسین به نور آباد در مسبر ارتباطی به استان لرستان آغاز خواهد شد.

قرار است با اتمام این پروژه ملی و اتصال شهرهای اهواز – اندیمشک _خرم آباد – نورآباد – هرسین – کرمانشاه در یک راه ترانزیتی، تردد از جنوب به غرب کشور مخصوصا در زمینه فعالیت‌های اقتصادی از کیفیتی به مراتب بالاتر و در خور توجه برخوردار شود.

نظر شما