شناسهٔ خبر: 22374 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن درهمایش قطارهای پرسرعت مطرح كرد:

احداث راه آهن سریع السیر در خط آهن تهران- شمال

قطار سریع‌السیر مدیركل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن درهمایش قطارهای پرسرعت از انتخاب خط آهن تهران– شمال به عنوان یك ایده برای احداث راه آهن سریع السیر خبر داد و ابراز امیدواری كرد این مهم در آینده عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ وحید علی قارداشی مدیركل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن درهمایش قطارهای پرسرعت اعلام كرد: در حال حاضر موضوع راه آهن های سریع السیر و استفاده از قطارهای پرسرعت به یك اصل مهم در حمل و نقل ریلی كشورهای توسعه یافته و مهمتر از همه كشورهای در حال توسعه تبدیل شده است.

وی افزود: اینكه راه آهن تا چه اندازه به درون كلان شهرها كشیده شده مستلزم هزینه هایی است كه كشورهای پیشرفته این هزینه ها را از گذشته پرداخت كرده و امروز به پیشرفت های خوبی از جمله اینكه ساختار شهرسازی ریل پایه و مهمتر از همه استفاده از قطارهای پرسرعت؛ رسیده اند.

علی قارداشی با اشاره به كشورهای انگلستان، فرانسه، اسپانیا و ژاپن در استفاده از خطوط پرسرعت و قطارهای سریع السیر در كلان شهرهای خود، اظهار كرد: به طور مثال در لندن، پاریس، مادرید و توكیو شاهد خطوط پرسرعت ریلی هستیم كه روزانه چند هزار قطار در آنها سیر می كنند و جدا از جابجایی میلیونی مسافران، ارتباط و یكارچگی خوب و قابل توجهی با دیگر خطوط حمل و نقلی چون مترو، اتوبوس و غیره دارند.

وی ادامه داد: ایستگاه پانكراس یكی از ایستگاه های مهم شهر لندن است كه عمده قطارهای سریع السیر آن در حومه شهر به جابجایی مسافران می پردازند .

وی تاكید كرد: ساختار شهرسازی نیز در این شهر بر پایه ریل بوده بطوریكه به مطلوبترین شكل طراحی شده اند و مراكز مهم در اطراف راه آهن بنا شده اند.

مدیركل دفتر مهندسی و نظارت بر تأسیسات زیربنایی راه‌آهن تصریح كرد: راه آهن و قطارهای سریع السیر شهر پاریس، مادرید و توكیو نیز از بهترین ها هستند چرا كه می توانند بهترین خدمات حمل و نقل ریلی با سرعت بالا را برای مسافران ارائه دهند.

وی خاطر نشان كرد: با الگو قرار دادن این شهرها، ایران نیز با اجرای راه آهن سریع السیر تهران– اصفهان خواستار رشد جابجایی مسافران در شبكه ریلی و همچنین اتصال شبكه های حمل و نقلی مختلف به یكدیگر و توسعه خطوط و تسهیل مسافرت های حومه ای است.

علی قارداشی خاطر نشان كرد: خط آهن تهران– شمال به عنوان یك ایده برای احداث راه آهن سریع السیر انتخاب شده است كه امیدواریم در آینده عملیاتی شود.

نظر شما