شناسهٔ خبر: 22386 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نویدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

بازدید نمایندگان دو شرکت فرانسوی از شهر فرودگاهی امام(ره)/ مذاکره برای ساخت ترمینال «ایران‌شهر» با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر/ سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی از سوی فرانسوی‌ها

محمود نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از سفر نمایندگان دو شرکت فرانسوی ADPI و بوی فرانسه به ایران با هدف مذاکره برای ساخت ترمینال مسافری ایران‌شهر خبرداد و گفت: در صورت امضای قرارداد، این دو شرکت ترمینال مسافری ایران‌شهر را به روش سرمایه‌گذاری BOT (ساخت، بهره برداری و انتقال) احداث خواهند کرد.

محمود نویدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به حضور نمایندگان شرکت‌های ای.دی.پی.آی (ADPI) و بوی فرانسه در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در اواخر سال گذشته یک یادداشت‌تفاهم بین ایران و فرانسه برای ساخت ترمینال جدید مسافری با عنوان «ایران‌شهر» در مجموعه شهر فرودگاهی امضا شد.

وی ادامه داد: بعد از امضای تفاهم‌نامه مقرر شد در مدت ۴ ماه بررسی‌ها و مذاکرات لازم بین طرفین انجام شود تا در صورت توافق، این تفاهم‌نامه تبدیل به قرار‌داد شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه بیش از ۳ ماه از زمان امضای یادداشت تفاهم‌نامه گذشته است، افزود: در این مدت ۴ دور مذاکره بین دو طرف انجام شد و نمایندگان این دو شرکت روز گذشته (چهارشنبه) نیز برای ادامه مذاکرات به ایران سفر کردند که این جلسه برگزار شد.

نویدی افزود: در این جلسات درباره جزئیات نحوه مشارکت طرف‌های فرانسوی برای ساخت ترمینال ایران‌شهر در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با ظرفیت اولیه اعزام و پذیرش سالانه ۲۰ میلیون مسافر بحث و گفتگو ‌می‌شود. هر چند به دلیل اینکه هنوز این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد نشده است نمی‌توان درباره جزئیات فنی پروژه نتیجه‌گیری کرد.

وی گفت: در صورت امضای قرارداد، این دو شرکت فرانسوی ترمینال مسافری ایران‌شهر را به روش سرمایه‌گذاریBOT  (ساخت، بهره برداری و انتقال) احداث خواهند کرد که در سلسله مذاکرات طرفین شرایط لازم برای اجرای این پروژه مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ساخت این ترمینال مسافری به صورت ۱۰۰ درصد بر عهده طرف فرانسوی خواهد بود گفت: بهره‌برداری از پروژه برای مدتی نیز به صورت مشارکتی انجام می‌شود.

نویدی درباره طرح پروژه ترمینال ایران‌شهر گفت: یکی از موضوعات در حال مذاکره طراحی این ترمینال است که شرکت ناکوی هلند به عنوان مشاور پروژه موضوعات فنی پروژه را بررسی می‌کند.

وی همچنین گفت: نمایندگان این دو شرکت از روند احداث ترمینال «سلام» که با ظرفیت جابجایی سالانه ۴.۵ میلیون مسافر در حال ساخت است نیز بازدید کردند./

نظر شما