شناسهٔ خبر: 22387 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز فعالیت یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان غربی

آذربایجان مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان غربی در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.



به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان غربی با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان و جمعی از فرماندهان انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی استان در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی برگزار شد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: برقراری نظم و امنیت در حوزه اراضی دولتی و املاک و حفاظت پیشگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی از مهمترین اهداف و برنامه های کاری یگانهای حفاظتی است.
سرهنگ علی عباس نژاد از پیگیری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی برای آغاز فعالیت یگان حفاظتی در این مجموعه قدردانی کرد و گفت: هیجدهمین یگان حفاظتی در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی استقرار یافت.
وی از برگزاری دوره های آموزشی با محوریت مبانی انتظامی  ویژه یگانهای حفاظتی ادارات کل راه و شهرسازی استانها خبر داد و افزود: یگانهای حفاظتی با حضور مقتدرانه و استفاده از امکانات روز از تصرف اراضی جلوگیری می کنند.   
عباس نژاد با تاکید بر اینکه اجرای حکم دستگاه قضا برای برخورد با متصرفان باید با هماهنگی دستگاه قضایی و  اداره کل راه و شهرسازی  استان انجام شود، اظهار داشت: افسران باتجربه انتظامی، اطلاعاتی و اداری در یگانهای حفاظتی سازمان ملی زمین و مسکن در استانها فعالیت دارند.
معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم بر اهمیت حفاظت از اراضی دولتی و پیشگیری در موضوع مقابله با زمین خواری تاکید کرد و گفت: برخورد قانونی با زمین خواران در چار چوپ قوانین و مقررات و رعایت حقوق شهروندی انجام می گیرد.
سرهنگ ابراهیمی با بیان اینکه امنیت در سایه مشارکت همگانی ایجاد می شود، افزود: با توجه به اینکه مقابله با زمین خواران از مهمترین مطالبات مردم استان است، بنابراین نیاز تحلیل و تجزیه علمی راههای پیشگیری و مقابله با پدیده شوم زمین خواری احساس می شود.
قرائت حکم سرهنگ پناه علی پورعلی به عنوان فرمانده یگان حفاظتی سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان غربی از دیگر برنامه های مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظتی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بود.
فرمانده یگان حفاظتی سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان غربی  از دیگر سخنرانان این مراسم بود که بر اهمیت امنیت در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یگانهای حفاظت در دستگاههای اجرایی با ماموریت حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک ،تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول و تامین استقرار نظم و امنیت در اماکن و اقدامات پیشگیرانه حفاظتی و جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در اجرای قوانین و مقررات تشکیل شده است.
سرهنگ پناه علی پورعلی از همکاری و همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان در تشکیل یگان حفاظتی این اداره کل تقدیر و تشکر کرد.
افتتاح دفتر یگان حفاظتی و تشکیل جلسه اختصاصی فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با مدیرکل راه و شهرسازی استان و روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستانهای تابعه از دیگر برنامه ها بود.

نظر شما