شناسهٔ خبر: 22413 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رضوانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بازدید جهانگیری و آخوندی از بندر و خط آهن چابهار/ بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار در بهمن ۹۵

بازدید مدیرکل بنادر استان سیستان بلوچستان از بازدید معاون اول و وزیر راه و شهرسازی از فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار خبر داد و گفت: این فاز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بهمن‌ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رییس جمهور از بندر چابهار در حاشیه اجلاس بین‌المللی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA) گفت: در این بازدید توضیحاتی درباره زمان بهره‌برداری و تجهیز فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار به معان اول و وزیر راه و شهرسازی ارائه شد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار در بهمن‌ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد٬ افزود: فاز نخست تجهیز بندر نیز همزمان با بهره‌برداری از بندر صورت می‌گیرد و در ادامه عملیات تجهیز کامل بندر انجام خواهد شد.

مدیرکل بنادر استان سیستان بلوچستان یادآور شد: در این بازدید همچنین توضیحاتی در خصوص تجهیزاتی که برای بندر لازم است خریداری شود و میزان اعتبار مورد نیاز آن به وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رییس جمهور ارائه شد.

وی با یادآوری اینکه وزیر راه و شهرسازی همچنین از راه‌آهن چابهار-زاهدان نیز بازدید کرد٬ ادامه داد: ریل این خط آهن به بندر چابهار متصل می‌شود تا شرایط لجستیکی را برای بندر چابهار مهیا کند.

فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار در مساحتی به وسعت ۱۱۹ هکتار احداث شده است و دربرگیرنده ۲ اسکله کانتینری و ۳ اسکله چند منظوره‌ای است. 

ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر در حال حاضر ۲.۵ میلیون تن است که بعد از بهره‌برداری فاز نخست طرح توسعه آن، به ۸.۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد. فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۴۰ درصد آن از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تا کنون انجام گرفته است و روند اجرایی آن در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته ۲۶ تا ۲۷ دزصد رشد داشت.

بر همین  اساس اجرای برنامه فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی تا بهمن سال ۹۵ تکمیل می‌شود. فاز دوم طرح توسعه این بندر در مساحت ۸۴ هکتار احداث خواهد شد./

نظر شما