شناسهٔ خبر: 22448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه:

حذف و اصلاح نقاط پرخطر در تمامی راه‌های استان اولویت اول است

بازدید مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: حذف و اصلاح نقاط پرخطر در تمامی راه‌های استان اولویت اول است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، عبداله بهادری پس از نشست با اعضای سازمان راهداری كشور برای جذب اعتبارات عملیات‌های این حوزه در استان گفت: به منظور اجرای اولویت‌ها در ارتقای ایمنی تردد راه‌های استان، اعتباری معادل ۱۴۱ میلیارد تومان از سوی این اداره كل درخواست شده كه در صورت موافقت و تخصیص آن ۷۸ میلیارد تومان برای انجام عملیات روكش در ۱۰۴ كیلومتر بزرگراه و ۱۴۷ كیلومتر راه اصلی و فرعی در نظر گرفته شده است.

بهادری افزود: در سال ۹۴ عملیات حذف نقاط پرخطر كه نقش قابل توجهی در كاهش تصادفات و به طبع تلفات جاده‌ای داشت در بیش از ۶۰ نقطه با متوسط پیشرفت ۵۵ درصد انجام گرفت كه از این تعداد، عملیات خاكی و احداث ابنیه ۴۶ نقطه با پیشرفتی ۵۰ درصدی بدون نقدینگی عملیاتی شده است.

وی در این خصوص ادامه داد: امسال با پیشنهاد ۲۹ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح نقاط پرخطر پیش‌بینی می‌شود بخش اعظم این مهم به بهره‌برداری برسد.

این در حالی است كه مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه اعتبار مورد نیاز در بخش ایمنی راه‌ها و تعمیرات پل‌ها را ۱۷ میلیارد تومان اعلام كرد.

گفتنی است سال ۹۴ استان كرمانشاه با نصب ۵۰ كیلومتر نیوجرسی مفصلی در بزرگراه و گردنه جزء استان‌های پیشتاز بوده و البته امسال هم با توجه به نقش این مهم در كاهش تصادفات، ۵۰ كیلومتر دیگر هم با پیش‌بینی اعتبارات معادل ۷ میلیارد تومان در دستور كار قرار دارد.

در حال حاظر عملیات لكه‌گیری و روكش در محورهای كرمانشاه-كامیاران، گردنه پاتاق، گردنه قلاجه، اسلام آباد-حمیل، كمربندی شرقی شهر و بزرگراه صحنه-كنگاور در حال اجراست.

نظر شما