شناسهٔ خبر: 2250 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

احمد اصغری مهرآبادی:

پرونده مسکن مهر به استثنای شهرهای جدید تا پایان سال ۹۴ بسته می‌شود

احمد مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: ساخت پروژه‌های مسکن مهر در هزار و ۱۱۳ شهر کشور ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال ۹۴ به جز شهرهای جدید پرونده مسکن مهر کشور بسته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مهندس احمداصغری مهرآبادی در سفر یک روزه خود به استان اصفهان ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن مهر گلپایگان و خوانسار اعتباری را برای آسفالت پروژه مسکن مهر خوانسار و محوطه‌سازی مسکن مهر گلپایگان در اسرع وقت انجام شود.

وی همچنین در جلسه شورای مسکن شهرستان گلپایگان٬ مسکن را از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و تاکید امام راحل دانست و گفت: در اوایل انقلاب اسلامی واگذاری زمین به صورت حمایتی بود، سپس زمین به قیمت دولتی و کارشناسی واگذار ‌شد و بعد از آن اجاره به شرط تملیک در سال ۸۵ براساس سرشماری انجام شد، طرح مسکن مهر در دولت کلید خورد.

مهر آبادی با بیان این‌که کل پروژه مسکن مهر کشور شامل دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد افتتاح  و ۳۰۰ هزار واحد آن آماده تحویل است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی درباره خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر گفت:۳۰۰ باب مسجد و مدرسه و تعدادی کلانتری در حال آماده‌سازی است و همچنین تفاهم‌نامه‌ای مشترک با وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ساخت ۱۱۰ مدرسه منعقد شده است.

وی با بیان اینکه ساخت پروژه‌های مسکن مهر در هزار و ۱۱۳ شهر کشور ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: تا پایان سال ۹۴ به جز شهرهای جدید پرونده مسکن مهر کشور بسته خواهد شد.

تحویل 75 درصدی واحدهای مسکن مهر استان اصفهان 

محمود محمودزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت مسکن مهر استان اصفهان گفت: مسکن مهر استان ۲۱۳ هزار واحد شهری و روستایی است که تاکنون ۱۲۵ هزار واحد آن افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد تحویل مسکن مهر استان اصفهان محقق شده است یادآورشد: باقیمانده مسکن مهر استان اصفهان در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همکاری دستگاه‌های خدمات‌‌رسان استان را در پیشبرد اهداف مسکن مهر ستودنی خواند و یادآورشد: از نکات مثبت پروژه مسکن مهر استان اصفهان قرارگیری این پروژه‌ها در محدوه شهرها و سرعت و کیفیت آن است.

پروژه مسکن مهر شهرستان گلپایگان شامل دو هزار و ۹۳۶ واحد است که از این تعداد هزار و ۱۰۰ واحد آن افتتاح و مابقی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است. همچنین پروژه مسکن مهر شهرستان خوانسار با ۷۶۹ واحد و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است./

نظر شما