شناسهٔ خبر: 22537 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نظارت نهادینه بر فعالیت وسایل نقلیه حامل فرآورده‌های دامی در پایانه‌های مرزی

خودرو حمل بار تفاهم نامه مشترك میان دو سازمان راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای و سازمان دامپزشكی كشور برای همكاری‌های مشترك در ارتباط با نظارت بر ایجاد و فعالیت‌ داكت‌های ضد عفونی وسایل نقلیه حامل دام و فرآورده‌های دامی در پایانه‌های مرزی با امضای رؤسای دو سازمان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمدجواد عطرچیان مدیركل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی با بیان این خبر اظهار کرد:  این تفاهم‌نامه به منظور كاهش خطر انتقال عوامل بیماری‌زا به داخل كشور منعقد شده و طی پنج ماده وظایف و تعهدات هر دو سازمان در اجرای مفاد آن مشخص شده است.

وی افزود: از جمله تعهدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تدوین و اجرای ضوابط و مقررات تامین زمین مورد نیاز جهت متقاضیان ایجاد داكت ضدعفونی در طرح جامع پایانه‌های مرزی با لحاظ مقررات بهداشتی سازمان دامپزشكی و قوانین مربوط به ایجاد فضای رقابتی در ارایه خدمات و معرفی متقاضیان طرف قرارداد به مراجع ذی‌صلاح مربوط جهت تامین خدمات عمومی مورد نیاز داكت‌های ضدعفونی است.

عطرچیان درباره تعهدات سازمان دامپزشكی اظهار کرد:  معرفی شركت‌های متقاضی ایجاد داكت‌های ضدعفونی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای انعقاد قرارداد، تدوین دستورالعمل نحوه ضدعفونی وسایل نقلیه مرتبط با حوزه دامپزشكی و صدور گواهی ضدعفونی برای این وسایل نقلیه در داكت‌های ضدعفونی و نظارت بر اجرای آن از جمله وظایف و تعهدات سازمان دامپزشكی در تفاهم‌نامه است.

وی خاطرنشان كرد :  هماهنگی برای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه بر عهده كمیته‌ای متشكل از نمایندگان هر دو سازمان بوده و دبیرخانه كمیته در دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشكی مستقر است و جلسات آن به صورت دو ماه یكبار تشكیل و تصمیمات بر اساس اتفاق آرا اتخاذ می‌شود.

نظر شما