شناسهٔ خبر: 22547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث دامداری بیشترین درخواست مردم استان قزوین در حوزه توسعه و عمران

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از بررسی ۲۵۵ درخواست شامل طرح‌هایی همچون طرح جامع، تفصیلی و گردشگری طی ۲۶ جلسه گروه کارشناسی و ۱۲ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی به ریاست معاون امور عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: حدود ۳۶ درصد از درخواست‌های مطروحه در این کارگروه مرتبط با اجرای طرح‌های دامداری در سطح استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از درخواست‌ها هم در حوزه صنعت به دبیرخانه کارگروه ارسال شده افزود: ۱۶ درصد از درخواست‌ها در بخش کشاورزی، ۹ درصد بخش خدمات، ۷ درصد طرح‌های گردشگری، ۲ درصد طرح شهری و ۱۰ درصد نیز مرتبط با سایر تقاضاها بوده است.

اسماعیلی در خصوص فراوانی درخواست‌ها در سطح استان عنوان کرد: بیشترین تقاضا که ۳۷ درصداز کل درخواست‌ها را شامل شده مربوط به سطح شهرستان قزوین و کمترین درخواست مربوط به شهرستان آوج به اندازه ۶ درصد بوده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اساسی‌ترین اولویت دبیرخانه کارگروه حرکت در جهت کیفیت بخشی و اثرگذاری تصمیمات و برنامه‌های موردنظر بوده، بیان داشت: پرداختن به موضوعات کلی، استفاده از ظرفیت کارشناسی مشاوران صاحب نظر در تصمیم سازی‌ها و انجام بازدیدهای میدانی توسط گروه‌های کارشناسی از جمله اقداماتی بوده که برای تحقق این هدف در دبیرخانه کارگروه به انجام رسیده است.

اسماعیلی همچنین بیان کرد: مطابق با مقررات و آیین‌نامه‌های شهرسازی و معماری هرگونه اقدام عمرانی بر روی زمین و تاثیرگذاری بر حیطه سرزمینی بعنوان تغییر کاربرد زمین محسوب شده و لزوما نیازمند بررسی از تمامی جهات در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی منطبق با طرح‌های مصوب فرادست از جمله طرح مجموعه شهری و طرح جامع ناحیه‌ای است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ طرح مجموعه شهری یادآور شد: در این طرح، پهنه‌بندی اراضی، نوع فعالیت‌های قابل انجام و همچنین ضوابط استقرار این فعالیت‌ها ارائه و تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اساس و مبنای تصمیم‌گیری برای طرح‌ها و درخواست‌های واصله به دبیرخانه طرح مجموعه شهری بوده، گفت: این امر منجر به هدایت تصمیم‌گیری‌ها به سمت اجرای صحیح طرح‌های فرادستی شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: از طرح مجموعه شهری به عنوان سند فرادست در تصمیم گیری‌های آتی نیز استفاده خواهد شد.

لیدا معروفی سرپرست اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران نیز با ارایه گزارشی از پروژه‌هایی که در کارگروه تخصصی و امور زیربنایی و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته‌اند گفت: اصلاح طرح جامع تفصیلی شهر آوج، احداث واحد صنعتی کوهین و خرمدشت، احداث پایانه پارک سوار و اجرای تقاطع غیرهمسطح مینودر از جمله این برنامه‌ها بوده است.

لیدا معروفی در ادامه تصریح کرد: دستورالعمل سازمان امور اراضی کشور به منظور تعیین حداقل مساحت پلاک باغات جهت فنس‌کشی، طرح احداث شهرک صنعتی ۹۹ هکتاری غیردولتی در اراضی پاپلی شهرستان بویین زهرا و احداث مجتمع‌های اقامتی تفریحی و توریستی نیز طی جلسات برگزار شده کارگروه در سال ۹۴ بررسی شده است.

معروفی با اشاره به بررسی طرح برندینگ شهری و سرزندگی شهرهای استان قزوین در این کارگروه اظهار داشت: طرح و برنامه‌های درخواستی پس از طی مراحل بررسی و تصویب در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی جهت تایید نهایی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال شده است.

سرپرست اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران راه و شهرسازی در پایان اعلام کرد: تعداد ۷۲ رای کمیسیون تبصره یک ماده یک و موافقت نامه فعالیت‌های تبصره ۴ الحاقی به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها توسط جهاد کشاورزی صادر گردیده، ۴۲ مورد از موارد فوق در شهرداری‌های استان و ۳۰ مورد از آنها نیز در بخشداری‌ها امکان صدور پروانه را داشته‌اند.

نظر شما