شناسهٔ خبر: 22551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی یك راه روستایی در شرق گلستان

راه روستایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان علی آباد كتول از اتمام عملیات روكش آسفالت راه روستایی شیرنگ علیا با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، اسماعیل گرزین در گفت و گویی خبری گفت: این عملیات در طول پنج كیلومتر و عرض ۶.۵ متر و در سال جاری اجرا شده است.

گرزین با بیان اینكه محور مذكور به جهت فراهم ساختن ارتباط هشت روستای شیرنگ علیا، شیرنگ سفلی، نصركان، آزادتپه، قره بلاغ، آشور بای، كوزلی و احمد آباد با شهر فاضل آباد از اهمیت و ترافیك بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد: بهسازی محور جزو مطالبات و درخواست‌های چندساله مردم منطقه و مسوولان بوده است.

وی افزود: بهسازی و روكش آسفالت بعلت آسیب دیدگی بیش از اندازه سطح قبلی محور و  جلوگیری از خسارات بیشتر، تسهیل شرایط آمد و شد بهره‌برداران و ترافیك عبوری انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی علی آباد كتول یادآور شد: این محور در سال ۷۷ زیرسازی و آسفالت شده و با گذشت ۱۸ سال از عمر آن، بهسازی و روكش آسفالت آن، ضروری بوده است.

به گفته گرزین، روستای شیرنگ علیا در مركز دهستان بخش كمالان شهرستان علی آبادكتول واقع است و این محور از انتهای روستا به محور مزرعه _ نصركان، متصل و از آنجا به محدوده شهرستان آق قلا و از طریق بخش مركزی به مركز شهرستان علی آبادكتول مرتبط می‌شود.

شهرستان علی آباد كتول در ۳۵ كیلومتری شرق استان گلستان واقع شده و حدود ۳۵۵ كیلومتر از راه‌های استحفاظی استان را تحت پوشش دارد كه قریب به ۲۶۹ كیلومتر آن روستایی است.

نظر شما