شناسهٔ خبر: 22552 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در جلسه معاون بهره‌برداری راه آهن و سفير ازبكستان بررسی شد؛

توسعه همكاری راه آهن ازبكستان و ايران در زمينه ترانزيت/ قدردانی سفير ازبكستان از عملكرد موفق راه‌آهن در برگزاری چهارمين نمايشگاه ريلی

حسین عاشوری معاون بهره‌برداری و سیر و حركت راه آهن با سفیر ازبكستان به منظور توسعه همكاری‌ها در زمینه تبادل كالا بین راه آهن دو كشور و توسعه ترانزیت دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ حسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن دراین جلسه گفت: مباحث مختلفی در زمینه توسعه همكاری ها به منظور تبادل كالا میان دو كشور و همچنین توسعه ترانزیت كالاهایی از جمله پنبه ،كود و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه همچنین توافق شد تا مسائل و مشكلات فی مابین مورد بررسی قرار گرفته و كارگروهی به منظور اجرای توافقات صورت گرفته جلساتی را برگزار كنند.

در این جلسه با توجه به تاكید طرفیت بر اهمیت راه اندازی هر چه سریعتر كریدور چهار جانبه ایران؛عمان ، تركمنستان و ازبكستان به منظور تدوین موافقت نامه فی مابین 4 كشور مقرر شد تا اولین نشست كارشناسی موافقت نامه میان عشق آباد میان ایران؛عمان، تركمنستان و ازبكستان در آینده نزدیك در تاشكند برگزار شود.

همچنین سفیر ازبكستان دراین جلسه با اشاره به برگزاری موفق چهارمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته و همچنین كنفرانس بین المللی ریل ، بندر- نفت؛ ضمن قدردانی از متولیان ریلی ایران برگزاری چنین نمایشگاه و كنفرانسی را یك موفقیت بین المللی برشمرد.

نظر شما