شناسهٔ خبر: 22606 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

​مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان:

کارت هوشمند رانندگان بخش عمومی با شرایط تعدیل شده یکسال دیگر تمدید می‌شود

نصرت الله حیدری مدیرکل حمل و نقل و پايانه‌های استان همدان از اجرای دستورالعمل جدید تمديد كارت هوشمند رانندگان در بخش كالاو مسافر با شرایط تعدیل شده به مدت یکسال دیگر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پايانه‌های استان همدان، نصرت ا... حیدری گفت: در راستای نظارت دقيق بر بخش حمل و نقل عمومی و با توجه به درخواست تشکل‌های صنفی رانندگان بخش بار و مسافر مبنی بر کمبود بار و جابجایی مسافر در کشور مهلت زمان در نظر گرفته شده برای تمدید کارت هوشمند بدون در نظر گرفتن مفاد بخشنامه‌های صادره  یکسال دیگر تمدید شد.

وی افزود: با توجه به مفاد ماده ۵ بخشنامه شماره ۱۴۰۸۶۷مورخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ملاک احراز فعالیت حرفه‌ای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برای تمدید کارت هوشمند رانندگان کارکرد اعلام شده تحویل ۲۴ فقره بارنامه رسید شده داخلی یا ۶ فقره راهنامه یا (CMR) رسید شده در بخش حمل و نقل بین‌المللی و هم چنین تعداد ۲۴ صورت وضعیت مسافری برای کارت هوشمند مسافری تعیین شده است.

حیدری افزود: با توجه به شرایط موجود  و به منظور مساعدت با رانندگان فعال در بخش عمومی تمدید کارت هوشمند رانندگان با تعدیل موارد ذکر شده در بخشنامه مذکور تا اول خرداد ماه ۱۳۹۵ صورت گرفته بود. که بنابر درخواست‌های رسیده با شرایط متعادل تا اول خرداد ۱۳۹۶ (به مدت یکسال دیگر) تمدید شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها بیان کرد: دارنده کارت هوشمند مکلف است حداقل یک ماه قبل از انقضای مدت اعتبار برگ فعالیت، نسبت به تمدید آن از طریق مرجع صادر کننده اقدام نماید.

حیدری گفت: روند تمدید اعتبار کارت هوشمند رانندگان با ارائه درخواست کتبی (یا الکترونیکی) با مشخصات کامل، ارائه برگ سلامت معتبر، گواهی عدم اعتیاد، گواهینامه معتبر رانندگی متناسب با نوع وسیله نقلیه مورد استفاده، معرفی‌نامه از انجمن‌های صنفی رانندگان بار و مسافر و... صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد برگ فعالیت رانندگان وسائل نقلیه روستائی که از صدور صورت وضعیت معاف هستند، با تائید اداره کل استان مبنی بر فعالیت راننده در حمل و نقل روستائی در طی یک سال گذشته قابل تمدید است .

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها گفت: مدت زمان مذکور جهت احراز کارکرد در هنگام تمدید کارت هوشمند قابل تمدید نبوده و پس از تاریخ فوق، اعتبار بخشی به کارت‌های هوشمند مطابق با مفاد ماده ۵ دستورالعمل ۷۱/۱۱۶۴۳۰ مورخ ۹۳/۱۰/۹ انجام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما