شناسهٔ خبر: 22608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمهیدات کمیته حمل و نقل ستاد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) استان همدان

جلسه اولین جلسه کمیته حمل و نقل ستاد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برای اعزام ۶ هزار و ۷۶۰ زائر استان با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان و نمایندگان استانداری، فرمانداری، شهرداری، انجمن صنفی و سایر مدعوین در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها و رئیس کمیته حمل و نقل زائرین در ستاد گرامی داشت مراسم ارتحال، ضمن درود به روان پاک رهبر کبیر انقلاب (ره)، تبریک سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر و اعیاد سپری شده شعبانیه، نکاتی را در رابطه با اعزام زائرین بیان کرد.

نصرت اله حیدری با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب به زائرین گفت: مجموعه حمل و نقل استان خصوصا رانندگان اتوبوس با احساس تعهد و ادای دین نسبت به انقلاب و امام خمینی (ره) در اجرای این مراسم مشارکت خواهند داشت.

وی بیان کرد کلیه هماهنگی‌های لازم از سوی همکاران اداره کل با استانداری انجام خواهد شد و انتظار می‌رود با تقسیم‌بندی و اختصاص اتوبوس به همه شهرستان‌ها حتی برای شهرستان‌هایی که فاقد ناوگان اتوبوسی هستند امکان استفاده از این نوع ناوگان برای جابجایی زائرین فراهم شود.

وی ضمن توصیه به هم استانی‌های عزیز برای حذف سفرهای غیرضروری تصریح کرد: علاوه بر تامین وسیله نقلیه برای زائرین، توجه و هماهنگی برای مسافرانی که  برای سفرهای خود در این ایام  برنامه ریزی کرده‌اند نیز نباید فراموش شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه­‌ها در بخش دیگری ازسخنان خود به رعایت دقیق نظم برای حضور به موقع ناوگان، رعایت فضای معنوی سفر و توجه به تکریم زائرین از سوی رانندگان اشاره کرد و افزود: دقت در انجام معاینه فنی ناوگان قبل از حرکت نیز باید در اولویت قرارگیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها و رئیس کمیته حمل و نقل ستاد گرامی داشت مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ضمن قدردانی از بزرگ منشی، بردباری و دید عارفانه رانندگان به مراسم اعزام زائرین بیان کرد آرزوی ما توفیق خدمت با کیفیت و انجام با شکوه مراسم معنوی اعزام زائرین با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

در ادامه این نشست نماینده استانداری قدردانی استاندار محترم و معاون سیاسی امنیتی استانداری را از همکاری و همراهی دست اندرکاران اعزام زائرین به حرم مطهر امام رحمت الله علیه طی بیست و شش سال گذشته و سایر برنامه‌های کمیته حمل و نقل استان اعلام کرد.

اخوان سپس با اشاره به آزادسازی خرمشهر ضمن تبریک این روز و سایر اعیاد ماه شعبان توضیحاتی را در زمینه چگونگی برنامه‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در مراسم اعزام زائرین بیان کرد.

نماینده استانداری در ستاد ارتحال حضرت امام (ره) افزود نام و لیست افراد داوطلب از طرف بسیج محلات – کارمندان، شرکت‌ها و ...  به همراه نیروهای هدایت کننده  اعزام به استانداری اعلام شده است.

وی مجموع داوطلبین سفر به مرقد مطهر امام را درشهرستان‌های همدان ۱۳۰۰ نفر، ملایر ۱۱۰۰ نفر، نهاوند ۹۴۰ نفر، تویسرکان ۵۹۵ نفر، کبودرآهنگ ۵۸۴ نفر، آسد آباد ۴۶۹ نفر، رزن ۵۰۴ نفر، بهار ۵۹۹ نفر، فامنین ۲۶۳ نفر و قهاوند ۱۴۴ اعلام کرد و افزود: در مجموع با در نظر گرفته شدن نفر ۱۰۰ عوامل اجرایی ۶ هزار و ۷۶۰ نفربه حرم مطهر امام (ره ) اعزام خواهند شد.

نماینده سپاه ناحیه همدان گفت: در جلسات ستاد ارتحال مرکز دستورالعملی‌هایی صادر شد که بر اساس آن  اتوبوس‌ها صرفا از مسیرهای مشخص شده تردد کنند و ورود اتوبوس‌ها غیر از مسیر مشخص شده امکان پذیر نخواهد بود.

مجیدی افزود: خوشبختانه استان همدان در سال‌های گذشته جزء استان‌های برتر در امر اعزام زائرین بوده و در سال گذشته رتبه بسیار خوبی در انجام این مراسم اعزام کسب کرده و جا دارد از کلیه عوامل دست اندرکار که با عشق در این راه قدم برمی‌دارند قدردانی شود.

خلوجینی نماینده فرمانداری نیز توجه به سفرهای عادی مردم را مورد تاکید قرار داد و امنیت زائرین را نکته قابل توجهی دانست و گفت: توجه به سلامت سفر بسیار مهم است.

وی از رانندگان متعهد که در سال‌های گذشته به تعهدات معنوی خود عمل کرده‌اند قدردانی کرد و گفت: به منظور اطلاع رسانی کامل بروشورهای محتوی چگونگی اسکان زائرین و پارکینگ‌های اختصاص یافته به اتوبوس‌های هر استان بین زائرین توزیع خواهد شد.

یاد­آور می­‌شود در پایان مراسم با اهداء لوح تقدیر از سوی فرمانده محترم سپاه انصار الحسین (ع) و مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان و از فعالین عرصه حمل و نقل عمومی در مراسم اعزام سال گذشته تقدیر به عمل آمد. 

نظر شما