شناسهٔ خبر: 22683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی خبر داد:

رفع تصرف بالغ بر ۳۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی استان مرکزی

رفع تصرف مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی در تشریح عملکرد یگان حفاظت این اداره کل در اردیبهشت ماه سال جاری گفت: بالغ بر ۳۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش ۱۱۸ هزار میلیون ریال رفع تصرف شد.

به گزارش پابگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی مدیر املاک وحقوقی این اداره کل با اعلام این خبر افزود: با اقدام به موقع  تیمهای گشت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی و پس از اخذ مجوز قضایی دادستان شهرستانهای اراک, خنداب ,خمین ,کمیجان و تفرش در مجموع ,بالغ بر ۳۰۰ هزار  متر مربع از اراضی ملی به ارزش کل  ۱۱۸  هزار میلیون ریال آزادسازی و به بیت المال بازگشت داده شد.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی درخصوص جزئیات این رفع تصرف در شهرستان اراک  اظهار داشت: بیش از ۷۰ هزار مترمربع از این اراضی درحوزه استحفاظی شهرستان اراک به ارزش ۳ هزارو هشتصد میلیون ریال در منطقه قنات آقاکوچک و همچنین کوی علی ابن ابیطالب (ع) کلان شهر اراک صورت گرفته است

مجیدشارقی درخصوص ارزش ریالی رفع تصرفات اخیر در سطح سایر شهرستانهای استان گفت: بیشترین رفع تصرفات از حیث ارزش ریالی مربوط به پلاک ثبتی ۱۹۵۴ اصلی ۱ فرعی در شهرستان تفرش به مساحت ۳۸۰۴ مترمربع به ارزش ۲۸ هزار و پانصد میلیون ریال و کمترین آن در شهرستان کمیجان به مساحت ۵۰ هزار مترمربع در پلاک ثبتی ۱۱۸۳ و به ارزش ۱۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

گفتنی است در همین راستا در شهرستان خمین از قطعه زمینی به مساحت  ۳۰ هزار متر مربع به ارزش ۱۵۰۰ میلیون ریال و همچنین در شهرستان خنداب از ۱۵۰ هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان ( در پلاک ثبتی ۶۳/۷۷ ) رفع تصرف شد. /

نظر شما