شناسهٔ خبر: 22691 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

برخی از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

آغاز نخستین اجلاس همکاری‌های مناطق آزاد حوزه اقیانوس هند در چابهار/ بررسی مشکلات جدی استان فارس از نظر شبکه راه‌ها/ افتتاح سه پروژه راهسازی در خوزستان

راهسازی آغاز نخستین اجلاس همکاری‌های مناطق آزاد حوزه اقیانوس هند در چابهار، بررسی مشکلات جدی استان فارس از نظر شبکه راه‌ها از سوی استاندار و افتتاح سه پروژه راهسازی در خوزستان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

نام استان

  استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

گلستان

كارگروه ارتقای اقتصادی، مشاركت‌های مردمی و تسهيلات كه از كارگروه‌های تخصصی ذيل ستاد استانی بازآفرينی شهری پايدار است، فعاليت خود را با هدف احيا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناكارآمد شهری در استان گلستان آغاز كرد.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز نخستین اجلاس همکاری‌های مناطق آزاد حوزه اقیانوس هند در چابهار خبر داد و گفت: توسعه روابط بین منطقه‌ای، مهمترین هدف برگزاری این اجلاس است.

قزوین

طرح جامع تفصیلی شهر محمود آباد نمونه پس از تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ارسال به کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری پس از بررسی و تصویب نهایی به استان ابلاغ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در بازدید نماینده مردم قزوین از راه‌های منطقه الموت گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۴۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی منطقه الموت زیرسازی، آسفالت، لکه‌گیری و روکش آسفالت شده، این در حالی است که در صورت اختصاص کامل اعتبارات حوزه راه روستایی، کل اعتبار پیش‌بینی شده استان به راه و شهرسازی در این حوزه سالیانه ۴۰ کیلومتر است.

کردستان

رییس اداره بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با بیان این که از ۲۲ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت‌های حاشیه‌ای، فقط ۵ بانک عامل برای بازسازی واحدهای مسکونی این مناطق تسهیلات پرداخت می‌کنند، گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت ۱۴ درصد سود این تسهیلات باید به صورت یارانه‌ از سوی دولت و بقیه آن از سوی متقاضی پرداخت شود، اما بانک‌های عامل این تسهیلات را به هر واحد مسکونی به میزان ۴۰ میلیون تومان با دوران مشارکت دو ساله و با سود ۲۴ درصدی پرداخت می‌کنند.

فارس

استاندار فارس با اشاره به مشکلات جدی این استان از نظر شبکه راه‌ها گفت: اگر تعداد راه‌های روستاها و دهستان‌هایی که در ۱۰ سال گذشته شهر شدند در نظر نگیریم عددی برای ارائه در بخش آمار راه‌های بین‌شهری باقی نمی‌ماند.

کرمانشاه

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: حذف و اصلاح نقاط پرخطر در تمامی راه‌های استان اولویت اول است.

خورستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح ۳ پروژه با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال به مناسبت سوم خرداد ماه خبر داد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری گفت: از احیاء و ساماندهی بافت تاریخی کلان شهر اراک (با محوریت مجموعه بازار تاریخی اراک) و احداث پیاده راه در خیابان محسنی حمایت می‌کنیم.

خراسان شمالی

رئیس اداره راه و شهرسازی شیروان خراسان شمالی گفت: با بازگشايی راه جديد سايت مسكن مهركوی وحدت مسير شهرستان شيروان به اين سايت كوتاه شده است.

خراسان رضوی

معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیشابور از اتمام عملیات ایمنی در محور روستایی باغشن -گرینه و آنتنی روستای چناران از توابع بخش زبرخان این شهرستان خبر داد.

ایرانشهر

در سال ۱۳۹۴ با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان ۲۳۶ كیلومتر زیرسازی و روكش آسفالت گرم، سرد و فوگ سیل در محورهای روستایی شهرستان كنارك ایرانشهر اجرا شده است.

بوشهر

با حضور معاونان و کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، بهره‌برداری از دو دستگاه شوت نجات نصب شده در طبقات پنجم و دهم ساختمان برج بندر انجام شد.

خراسان شمالی

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بارش‌های رگباری بهاری و جریان سیل در سه روز گذشته موجب ایجاد خسارت به راه‌های روستایی و ابنیه فنی آن در این استان شده است.

قم

سال‌هاست شورای شهر و شهرداری به دنبال برداشتن خطوط راه‌آهن از داخل شهر قم هستند و در دولت قبل این مجوز هم به وزارت راه و شهرسازی داده شد اما با استقرار دولت یازدهم، وزیر راه و شهرسازی با این سیاست مخالفت کرد.

مازندران

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۲۶ درصدی واردات کالا به منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی دو ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد.

همدان

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: بالغ بر ۱۷ هزار مترمربع از اراضی دولتی واقع در روستای حیدره همدان با دستور دادستان محترم و همکاری نیروی انتظامی و عوامل حفاظت از اراضی و حریم راه این اداره رفع تصرف شد.

 

نظر شما